A közösségi média és az online marketing világában számos alapfogalom létezik, melyekkel sokan nincsenek mélységükben tisztában. Az egyik leggyakoribb tévhit, hogy a posztok és hirdetések ugyanazt a célt szolgálják, pedig igazából alapvető különbség van közöttük, összemosásuk olyan, mintha ha a hitelt vagy a bankbetétet kevernénk össze a biztosítással a pénzügyi szektorban.
Pedig a posztok és hirdetések különböző szerepet töltenek be az online stratégiában, ezek helyes alkalmazása kulcsfontosságú a sikerhez, amennyiben nem értesz hozzá, sokkal jobban jársz, ha a SocialWings online marketing ügynökség szakértőire bízod magad.
Mi a különbség poszt és hirdetés között?
A közösségi médiában megjelenő posztok és hirdetések eltérő kommunikációs célt szolgálnak. A posztok célja tipikusan közvetlen kapcsolat építése a cég, márka, vállalkozás, illetve a lehetséges vásárlók között: tulajdonképpen brandépítés, kapcsolatteremtés. Ezekért alapvetően nem kell külön fizetni, jó esetben organikusan terjednek, információt, értékeket közvetítenek, közösséget, elkötelezettséget generálnak. A közönség ezekre a posztokra reagálhat, lájkolhat, kommentelhet, amire a cégnek érdemes viszont reagálni, ezzel is párbeszédet generálva a lehetséges vásárlókkal.
Ezzel szemben a hirdetések fizetett, célzott reklámformák, amelyek kifejezetten arra vannak tervezve, hogy gyors eredményeket hozzanak. A hirdetések a potenciális vásárlók vagy érdeklődők elérésére szolgálnak, és gyakran alkalmaznak meghatározott demográfiai vagy viselkedési célzást.
A hirdetés célja, hogy az emberek figyelmét felkeltse, és elérje azt a célt, hogy vásároljanak, regisztráljanak, vagy valamilyen konkrét cselekvést végezzenek. A hirdetések tehát inkább a közvetlen konverziók, mintsem a közösségi kapcsolatok építésére koncentrálnak.
Posztok és hirdetések a pénzügyi szektorban
Bármilyen pénzügyi vállalkozás számára kulcsfontosságú, hogy ezt a két elérési formát megfelelően használja a hatékony kommunikáció érdekében.
Egy adott hiteltermék előnyeiről remekül lehet tájékoztatni a közönséget egy posztban is, például egy személyes sikertörténet közlésén keresztül: a hitel felvétele hogyan segített például egy vállalkozónak a fejlődésben. Ezek a posztok segítenek az edukációban, közel hozzák a terméket a lehetséges igénybe vevőhöz.

Kép forrása: socialwings.hu
Ugyanebben a témában egy hirdetésnek közvetlenül azokat kell céloznia, akiknek az élethelyzete a termék igénybevételét azonnal szükségessé, indokolttá teheti, tehát azonnali cselekvésre ösztönzi őket.
Mikor poszt, mikor hirdetés?
A posztokat minden esetben érdemes használni, hiszen az online közösségépítésnek, a márka iránti bizalom fejlesztésének ezek alapvető eszközei.
A hirdetéseket pedig célzott kampányokban érdemes használni, amikor a célközönséget konkrét cselekvésre szeretnénk ösztönözni.
Ha a két eszközt megfelelően kombinálja valaki, az nagyban hozzájárulhat a hosszú távú sikerhez.
Fizetett tartalom