A kulcsszavak jelentősége (x)

A keresőoptimalizálás (SEO vagy Search Engine Optimization) segít abban, hogy a Google találati listáján megfelelő helyen szerepelj. Szeretnél a TOP 5-be bekerülni? Sokak álma, de semmiképp se ronts ajtóstul a házba, hanem építsd meg az alapokat! 

Hiszen nemcsak forgalmat akarunk generálni az oldalunkra, hanem a látogatókból vevőket is szeretnénk szerezni. Mi legyen az első lépés? Bár a Google algoritmusai állandóan változnak, így a SEO technikák is, de a kulcsszókutatás örök. Indulj el vele, vagyis gyűjtsd össze azokat a szóösszetételeket, amelyekre rákeresve egyre több látogatód, majd vásárlód lehet.

Számos praktikája van ennek a folyamatnak is, ezeket célszerű megismerni. A legjobb azonban ha a SEO-t is beemeled a marketing stratégiádba. Ebben segítségedre lehet a Prioris, akik akár személyre szabott online marketing tervezésével is támogatnak. 

Szavak és ami mögöttük van

Ha jól és eredményesen akarod csinálni a kulcsszókutatást, a következő szempontokat tartsd szem előtt!

  • Indíts az adatgyűjtéssel!
  • Keresd meg azokat a kifejezéseket, szavakat, szinonimákat, amelyek kapcsolódnak a termékedhez, szolgáltatásodhoz. Azért, hogy még eredményesebb legyen, kikérheted családod, barátaid véleményét is.
  • Folytasd az adatbányászattal!
  • Jó, ha a konkurencia oldalait is tanulmányozod, nézd meg, ők milyen kulcsszavakat alkalmaznak.
  • Nem árt, ha van kéznél egy kulcsszótervező. Ilyen a Google Ads, a Keywordtool.io, a Google Search Console vagy a KW Finder is.

A Google Ads kulcsszótervezője

Ingyenesen használható, értékes eszköz a Google Ads kulcsszótervezője. Be kell írni az ötleteidet, gondolataidat, és ezután a kiadott lehetőségeket szemlézheted. Abban is segíthet neked a Google Ads, hogy egy adott kulcsszó körül van-e verseny, vagy hogy hány keresés várható havonta. De megmondja még azt is, hogy egy kampánynál mekkora költsége lenne egy megjelenésnek az oldal alján, illetve tetején.

Tesztelés

Miután összegyűjtötted a kulcsszavakat, és beírtad a Google keresőjébe egyenként, jöhet a csekkolás. Mindenképp ellenőrizd, hogy azt a találatot kaptad-e, amire az oldalad is vonatkozik. Ez az ún. adattisztítás folyamata. Vagyis ha tesztelésnél nem jól teljesít egy szó, akkor szelektálni, majd cserélni kell.

Jó tanács, hogy ha elindulsz, ne a legversenyképesebb kulcsszavakkal vágj bele. Ha nem ezekkel kezdesz, akkor is tudod növelni az ismertséged. A Google Trends pedig segíthet abban, hogy megtaláld a legnagyobb forgalmat generáló szavakat.

A kulcsszókutatás eredményeit fel tudod használni a későbbiekben tartalomgyártásra, vagyis nem kizárólag SEO eszközről van szó. Fontos, hogy releváns kulcsszavakat találjunk, így hatékony lesz a munkánk. Időigényes feladat, de az online marketing sikerének fontos tényezője.

Fizetett tartalom (x)

Hozzászólások ()

Friss hírek