Egy termék forgalmazásának sikere nem csupán a minőségén múlik. A csomagolás megtervezése ugyanannyira fontos, mint maga a termék. A megfelelő borítás figyelemfelkeltő, bizalmat sugároz, információkat szolgáltat, és nem utolsó sorban mutatósnak is kell lennie.
Bár a vásárlók szeretik azt gondolni, hogy teljes mértékben a tudatosság hatja át a választásaikat, ám kétségtelen, hogy a csomagolás nagy befolyással van a döntésükre. Ezért nagyon lényeges, hogy a termékek külseje, a csomagolóanyag megfeleljen az íratlan követelményeknek is.
Az egyes árucikkeknek van egy célközönsége, akikre érdemes a külalakot szabni. Ám ha ügyesek vagyunk, akkor nemcsak ezek a potenciális vevők fogják megvásárolni a termékünket, hanem olyanok is, akik alapvetően nem tartoznak bele ebbe a célcsoportba.
Legyen eredeti és informatív!
Az egyik módja annak, hogy vonzó legyen a portéka, ha egyedi külsőt adunk neki. Az ötletes, hívogató csomagolás mindig megnyerő, hiszen azt mutatja, hogy igényesek vagyunk. Ennek köszönhetően nem nehéz kiemelkedni a versenytársak közül sem.
Lényeges, hogy a vevő már kívülről lássa, mi az, amit szeretnénk neki eladni. Ezt világossá kell tenni, különben senki nem fogja leemelni a polcról az árucikkünket. A fontosabb információkat már a borításon meg kell említeni.
Azonban ne kövessük el azt a hibát, hogy túl kommunikatív és zsúfolt arculatot alakítunk ki, pont annyi adatot kell feltüntetni, amennyit szükséges. Tegyük ezt oly módon, hogy tájékoztatást adjon a vevőnek, de ne töltsön ki minden helyet.
Környezettudatosság, stílus és praktikum
A környezettudatos csomagolás egyre elterjedtebb a gyártók között is, illetve a fogyasztók részéről is folyamatosan nő az erre irányuló igény. Ezzel hatékonyan növelhetjük a márka vonzerejét, miközben magunk is környezetbarát vállalkozássá válunk. Az újrafelhasználhatóság egy eredményes módja az öntudatos fogyasztók elcsábításának. Az Allinpackaging.hu kínálatában is egyre több környezetbarát csomagolóanyagot találunk.
A stílus sokat elárul egy emberről is, és nincs ez másként a különböző fogyasztási cikkeknél sem. Lehet színes, feltűnő és egyedi a csomagolás, de nem szabad átesni a ló túloldalára. A kevesebb néha több. Nem kell mindent egyszerre rázúdítani a vásárlóra.
A praktikusság szempontjait is meg kell vizsgálnunk. A jó csomagolás kényelmes, ami azt jelenti, hogy mindenkinek könnyen kell tudnia kezelni, aki a termékkel érintkezik. Ebbe beletartoznak a szállítók, a kereskedők és a fogyasztók is.
Érzelmek kiváltása
Hogy kerülnek az érzelmek a csomagolásra? Az érzelmek az emlékekhez kapcsolódnak, ezért az érzelmeket kiváltó csomagolások sokkal emlékezetesebbek maradnak. A legtöbb érzelmi alapú marketingfogás a vágy érzetének keltésére fókuszál, de alapozhatunk például az örömre vagy a nosztalgiára is.
Ne csak a funkciókat és az előnyöket hangoztassuk a marketing során! Ha az érzelmeket beépítjük a csomagolásba, sokkal nagyobb nagyobb sikereket érhetünk el, mint azt gondolnánk.
Fizetett tartalom (x)