Idén csak az ázsiai gyártók tudtak növekedni az autópiacon

Októberben már a harmadik egymást követő hónapban emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban, de éves összehasonlításban még mindig mintegy 8%-kal a tavalyi számok alatt járnak az eladások.

Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA csütörtökön azt közölte, hogy októberben az egy évvel korábbihoz képest 12,2 százalékkal 745 855-re nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban. Szeptemberben 9,6 százalék, augusztusban pedig 4,4 százalék volt a növekedés, míg júliusban még 10,4 százalékos csökkenést regisztráltak.

A négy legnagyobb uniós autópiac közül Németországban, Olaszországban és Spanyolországban kétszámjegyű növekedést ért el az újonnan forgalomba helyezett autók száma – Németországban 16,8 százalékot, Olaszországban 14,6 százalékot, Spanyolországban pedig 11,7 százalékot – míg Franciaországban 5,5 százalék volt a növekedés.

Az idei első tíz hónapban az Európai Unióban az egy évvel korábbinál 8,1 százalékkal kevesebb, 7 529 965 autót helyeztek forgalomba – az első kilenc hónapban azonban a visszaesés nagyobb, 9,9 százalék volt.

Az első tíz hónapban Dániában volt a legjelentősebb a visszaesés (-21,45), a legnagyobb növekedést pedig Bulgáriában jegyezték fel (+16,9%).
Az ACEA adatai szerint októberben Magyarországon 8260 új autót helyeztek forgalomba, 9,5%-kal kevesebbet a tavaly októberi 9130 után. Az idei első tíz hónapban 94 027 új autó került be a forgalomba, 9,3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 103 683-nál.

Tarolt a VW-csoport, erősödik Ázsia

Októberben a legtöbb autót a Volkswagen csoport márkáiból helyezték forgalomba az EU-ban, 190 255-öt, 41,7 százalékkal többet a tavaly októberi 134 252 után. A Volkswagen csoport piaci részesedése 25,5 százalékra emelkedett idén októberben az egy évvel korábbi 20,2 százalékról.

Ugyancsak a Volkswagen csoport új autóiból került a legtöbb a forgalomba az első tíz hónapban, 1 889 767, ami azonban még mindig 10,4 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. A csoport piaci részesedése az idei első tíz hónap alapján 25,1 százalékra csökkent a tavalyi 25,7 százalékról.

Bár piaci részesedésük jóval kisebb, néhány ázsiai márka növelni tudta eladásait a tavalyi évhez képest. A január-októberi időszakot vizsgálva a Hyundai / Kia csoport az utóbbi márka jó teljesítményének köszönhetően 3,6%-kal növelte eladásait, így a csoport piaci részesedése 9,5%-ra nőtt.

Forrás: KIA press

 

Szintén jól teljesített két japán gyártó, a Toyota (jan-okt: +6%) és a Honda (jan-okt: +6,3%), előbbi piaci részesedése 6%-ra (a Lexuss-szal együtt 6,4%-ra) emelkedett, míg a Honda 0,5%-os piaci részesedést ért el.

A teljes jelentés innen letölthető:

https://www.acea.auto/files/20221117_PCPR_2210_FINAL.pdf

Forrás: ACEA / MTI

 

Hozzászólások ()

Friss hírek

A kávéról kicsit másképp (x)

Hatékonysági és újrahasznosítási lázban ég a világ, miért éppen a kedvenc forró fekete italunk alapanyaga lenne híján az alternatív felhasználási ötletekből, miért éppen a benne rejlő lehetőségeket ne aknáznánk ki?

Read More »