Egy sikeres vállalkozás, cég sikereinek ezernyi oka lehet. Érdemes is mindig keresni, hogy miért működik jól vagy éppen kevésbé jól egy vállalat. Kijelenthető, hogy legtöbb esetben nem egyetlen tényezőn múlik a siker, hanem mindig több összetevő közös eredménye a jó működés.
A sok alkotóelem, amely sikerre visz egy céget, egészen biztosan tartalmaz egy olyan tételt, amely nélkül nem elképzelhető a jó működés. Ez az összetevő pedig nem más, mint a munkatársak által hozzáadott érték. Jól működő szervezet elképzelhetetlen jó munkatársak nélkül, és annak meghatározása, hogy ki számít jó munkatársnak, nem is annyira egyszerű.
Munkavállaló – a megkerülhetetlen érték
Az értékes munkavállaló felkészült szakmailag, de ezenfelül emberileg is hozzátesz a csapat értékéhez, ezért a személyiség szerepe is nagyon hangsúlyos.
A jó munkavállaló tehát olyan alapvető érték a munkaadó szempontjából, amelyet nem lehet túlértékelni. A megtartása pedig olyan elemi érdek minden cég életében, amelyért érdemes energiákat befektetni.
Bárki, aki rálát egy vállalat vagy éppen egy vállalkozás életére, könnyen beláthatja, hogy a jelentős munkavállalói fluktuáció napjainkban mennyire jellemző és valójában mennyire káros jelenség. Ennek csökkentése alapvető érdeke a munkaadónak, hiszen gazdaságilag is súlyos következményei vannak annak, ha mindig újabb és újabb dolgozókat kell betanítani, vagy éppen állandóan új csapatot kell összehangolni.
A cél felé vezető utak
E káros jelenség elkerülésének legjobb eszköze a munkavállalói elköteleződés növelése. Ez tanulható, és több évtizedes tapasztalatokon alapuló módszerek állnak már a vezetők rendelkezésre ahhoz, hogy kialakíthassák dolgozóikban ezt a lojalitást.
A Training360 Munkavállalói elkötelezettség tréningjének keretein belül 2 napos kurzuson osztják meg azokat az ismereteket, amelyekkel csökkenthető a fluktuáció, növekedhet a munkavállalói elégedettség és lojalitás, továbbá hatékonyabb, átláthatóbb lesz a vállalati kommunikáció is.
Két nap a sikerért
Az első nap a szervezeti kultúra felméréséről, ezen mérések jelentőségéről, a munkavállalói elégedettség vizsgálatáról szól. A kurzus folyamán szóba kerül e területek optimalizálása, a karrier elemzés, a fejlesztési terv létrehozása, majd azok finomhangolása.
A második napon már számbavételre kerülnek azok a hatások, amelyek meghatározzák az elköteleződést, kialakításra kerül egy mentori program, az ügyvezetők jelentősége e területen, valamint a különböző motivációs eszközök használata.
Elmondható tehát, hogy több oldalról, különböző aspektusokból kerül megvilágításra a kérdés, és szóba kerülnek azok az eszközök, amelyek egy vezető rendelkezésére állnak a dolgozói elköteleződés javítása érdekében.
A szakterület ismerői megkülönböztetnek szakmai és szervezeti elköteleződést. A legjobb eredmény akkor érhető el, ha a dolgozó mindkét irányban elkötelezett a munkaadó felé. Ekkor érzi magát legjobban, hiszen munkája hasznosságával tisztában van, a motivációs eszközök pedig elérik céljukat.
Fizetett tartalom (x)