Mitől lesz sikeresen működő egy cég? (x)

Egy sikeres vállalkozás, cég sikereinek ezernyi oka lehet. Érdemes is mindig keresni, hogy miért működik jól vagy éppen kevésbé jól egy vállalat. Kijelenthető, hogy legtöbb esetben nem egyetlen tényezőn múlik a siker, hanem mindig több összetevő közös eredménye a jó működés.

A sok alkotóelem, amely sikerre visz egy céget, egészen biztosan tartalmaz egy olyan tételt, amely nélkül nem elképzelhető a jó működés. Ez az összetevő pedig nem más, mint a munkatársak által hozzáadott érték. Jól működő szervezet elképzelhetetlen jó munkatársak nélkül, és annak meghatározása, hogy ki számít jó munkatársnak, nem is annyira egyszerű. 

Munkavállaló – a megkerülhetetlen érték

Az értékes munkavállaló felkészült szakmailag, de ezenfelül emberileg is hozzátesz a csapat értékéhez, ezért a személyiség szerepe is nagyon hangsúlyos.

A jó munkavállaló tehát olyan alapvető érték a munkaadó szempontjából, amelyet nem lehet túlértékelni. A megtartása pedig olyan elemi érdek minden cég életében, amelyért érdemes energiákat befektetni.

Bárki, aki rálát egy vállalat vagy éppen egy vállalkozás életére, könnyen beláthatja, hogy a jelentős munkavállalói fluktuáció napjainkban mennyire jellemző és valójában mennyire káros jelenség. Ennek csökkentése alapvető érdeke a munkaadónak, hiszen gazdaságilag is súlyos következményei vannak annak, ha mindig újabb és újabb dolgozókat kell betanítani, vagy éppen állandóan új csapatot kell összehangolni.

A cél felé vezető utak

E káros jelenség elkerülésének legjobb eszköze a munkavállalói elköteleződés növelése. Ez tanulható, és több évtizedes tapasztalatokon alapuló módszerek állnak már a vezetők rendelkezésre ahhoz, hogy kialakíthassák dolgozóikban ezt a lojalitást.

A Training360 Munkavállalói elkötelezettség tréningjének keretein belül 2 napos kurzuson osztják meg azokat az ismereteket, amelyekkel csökkenthető a fluktuáció, növekedhet a munkavállalói elégedettség és lojalitás, továbbá hatékonyabb, átláthatóbb lesz a vállalati kommunikáció is.

Két nap a sikerért

Az első nap a szervezeti kultúra felméréséről, ezen mérések jelentőségéről, a munkavállalói elégedettség vizsgálatáról szól. A kurzus folyamán szóba kerül e területek optimalizálása, a karrier elemzés, a fejlesztési terv létrehozása, majd azok finomhangolása.

A második napon már számbavételre kerülnek azok a hatások, amelyek meghatározzák az elköteleződést, kialakításra kerül egy mentori program, az ügyvezetők jelentősége e területen, valamint a különböző motivációs eszközök használata.

Elmondható tehát, hogy több oldalról, különböző aspektusokból kerül megvilágításra a kérdés, és szóba kerülnek azok az eszközök, amelyek egy vezető rendelkezésére állnak a dolgozói elköteleződés javítása érdekében.

A szakterület ismerői megkülönböztetnek szakmai és szervezeti elköteleződést. A legjobb eredmény akkor érhető el, ha a dolgozó mindkét irányban elkötelezett a munkaadó felé. Ekkor érzi magát legjobban, hiszen munkája hasznosságával tisztában van, a motivációs eszközök pedig elérik céljukat.

Fizetett tartalom (x)

Hozzászólások ()

Friss hírek