Újabb borúlátó előrejelzés érkezett a globális chiphiánnyal kapcsolatban

Legalább a jövő év közepéig tart a globális chiphiány, amely hátráltatja az autógyártást és veszélyezteti a fogyasztási célú technológiai termékek szállítását is – erre figyelmeztetett a világ egyik legjelentősebb elektronikai bérgyártója, a szingapúri székhelyű Flex.

A Flex harminc országban több mint száz üzemet működtet, elektronikai termékeit más vállalatok megrendelései alapján gyártja, a gyártási folyamat összes állomásánál – így a műszaki, tervezési, gyártási, elosztási, logisztikai tevékenységen át a termékek értékesítés utáni szervizeléséig – egyaránt jelen van. Ügyfelei közé olyan közismert vállalatok tartoznak, mint például a Ford Motor amerikai autógyártó, a Dyson brit technológiai csoport, az Ocado brit online kereskedelmi és technológiai cég vagy éppen a Hewlett-Packard Enterprise amerikai informatikai szolgáltató konszern.

Lynn Torrel, a Flex beszerzési és ellátási lánc igazgatója a Financial Times című londoni üzleti napilapnak nyilatkozva elmondta, hogy a gyártók egyre-másra rontják előrejelzéseiket arra nézve, hogy mikor ér véget a félvezetőkből kialakult globális hiány.

„Ilyen erős kereslet mellett a várakozások szerint 2022 közepén-végén szűnhet meg a (chip)hiány attól függően, milyen termékről van szó. Egyesek arra számítanak, hogy 2023-ban is hiány lesz félvezetőkből” – mondta Torrel.

  • Kapcsolódó cikkünk:

A Financial Times értékelése szerint ez az egyik legborúlátóbb előrejelzés azóta, hogy a koronavírus-járvány után újrainduló gazdaságokban a kereslet élénkülése nyomán számtalan vállalat ütközött bele a termelés zavartalanságát és felfuttatását akadályozó chiphiányba. Sok vállalat keresi a módját annak, hogy biztosítsa a félvezetők folyamatos szállítását a hiány közepette is, például előrefizetés révén. A Tesla autógyártó pedig azt fontolgatja, hogy félvezetőket gyártó üzemet vásárol.

Ázsiai elektronikai termelők az utóbbi időben többször figyelmeztettek arra, hogy a chiphiány kezd átterjedni és problémát okozni a televíziók, az okostelefonok és a háztartási gépek gyártásában. A helyzetet rontják a kínai technológiai vállalatokra kivetett amerikai szankciók is, amelyek miatt Kína csökkentette a félvezetők importját

Forrás: MTI

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »