Gyártási problémák miatt késik a J&J vakcina szállítása

A Johnson & Johnson cég a vakcinabeszerzéséről szóló szerződésben rögzítettektől eltérve jelentős késéssel szállítja koronavírus elleni oltóanyagát az Európai Unióba, továbbá felére csökkentette a vakcinák ezen a héten szállítani kívánt mennyiségét – közölte egy uniós tisztviselő a Reuters hírügynökségnek nyilatkozva hétfőn.

Elmondta: a vakcinabeszerzésről az Európai Unióval kötött szerződésben a Johnson & Johnson azt vállalta, hogy a második negyedévben 55 millió egyadagos vakcinát szállít az EU-tagországoknak, azonban ez idáig kevesebb, mint 5 millió adagot szállított le, ami kevesebb, mint a rögzített mennyiség 10 százaléka. Jelezte: a brüsszeli remények szerint a vállalat nehézségei átmeneti jellegűek, a kimaradást később pótolni fogja. Hozzátette, a Johnson & Johnson a második negyedévre még nem adott egyértelmű szállítási ütemtervet. A vállalat eredetileg azt tervezte, hogy április 1-jétől megkezdi a vakcinák szállítását az EU-ba, de a gyártási nehézségek miatt április közepére halasztotta a szállítás megkezdését – mondta.

Az EU-nak szánt vakcinaadagokat az Egyesült Államokban, valamint a cég hollandiai gyárában állítják elő. Ezzel kapcsolatban a tisztviselő kiemelte, hogy az amerikai vállalat gyártási problémákkal küzd az Egyesült Államokban. A baltimore-i üzemet, amely a koronavírus elleni vakcina egyik összetevőjét készíti, le kellett állítani, miután a helyi illetékes hatóság számos problémát tárt fel egy jelzett szennyeződést követően – közölte az uniós tisztviselő.

A beszámoló szerint a Johnson & Johnson szóvivője nem erősítette meg az e hétre tervezett vakcinamennyiség uniós szállításának esetleges késedelmét. A hírügynökség kérdésére ugyanakkor kijelentette: a vállalat továbbra is elkötelezett amellett, hogy teljesítse a 200 millió adag oltóanyag uniós szállítására vonatkozó éves megbízását. Ezt a gyártókapacitás várt bővülése is lehetővé teszi majd – tette hozzá. Ezzel kapcsolatban kiemelte: tíz különböző gyártási helyszín, köztük a hollandiai üzem bővítése zajlik az ellátási kötelezettségvállalások teljesítése érdekében. A szóvivő megerősítette: a vállalat tarja magát ahhoz, hogy a szerződésben szereplő, második negyedévre vonatkozó 55 millió adag vakcinát június végéig leszállítsa az EU tagországainak.

Az Európai Bizottság március közepén adott feltételes forgalombahozatali engedélyt a Johnson & Johnson oltóanyagának. A Pfizer/BioNTech, a Moderna, valamint az AstraZeneca gyógyszeripari vállalat és az Oxfordi Egyetem által a koronavírus ellen kifejlesztett vakcina után ez a negyedik oltóanyag, amelynek tömeges alkalmazása megkezdődhetett az Európai Unióban.

A brüsszeli testület október 8-án kötött megállapodást a Johnson & Johnsonnal 200 millió adag oltóanyag beszerzéséről, további 200 millió dózis vásárlásának lehetőségével.

Az Európai Bizottság eddig a Pfizer/BioNTech (600 millió + 1,8 milliárd adag), az AstraZeneca (400 millió adag), a Johnson & Johnson (400 millió adag), a Moderna (460 millió adag), a CureVac (405 millió adag) és a Sanofi-GSK (300 millió adag) vállalatokkal írt alá szerződést vakcinabeszerzésről.

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »