Olcsóbb villanyautókkal és önvezető üzemmóddal erősít a GM

A General Motors forgatókönyve, miszerint 2035-re teljesen elektromos járműgyártóvá szeretne válni, kezd formát ölteni: az autógyártó két Chevrolet Bolt modellt készül bemutatni ezen a nyáron, az év végére tervezett zászlóshajó, a 113 ezer dolláros GMC Hummer EV pickup előtt.

A teljesen elektromos Boltok – egy felfrissített ferdehátú Chevy Bolt EV és egy új crossover Chevy Bolt EUV néven – a GM reményei szerint egy „megfizethető elektromos autó kategória” első modelljei lesznek, 34 ezer dollár alatti árcédulával.

A Bolt és a Hummer kétirányú megközelítése a piacnak, az egyik a megfizethető, a másik pedig a luxus kategóriát célozza. Az árkülönbség nagyrészt a járművek eltérő akkumulátor-technológiáinak köszönhető. A Bolt modelleket az autógyártó jelenlegi elektromos platformjára tervezték, és olyan akkumulátorokkal vannak felszerelve, amelyek kisebb hatótávval rendelkeznek, mint a GM új generációs Ultium platformja és akkumulátorai, melyek a Hummer EV pickupban debütálnak majd. A GM nem tervezi a Boltok átköltöztetését a következő generációs platformra – mondta Jesse Ortega, a GM főmérnöke.

Mindhárom jármű része az autógyártó azon tervének, hogy 30 új vagy átalakított elektromos autót forgalmazzon 2025-ig, egy 27 milliárd dolláros, elektromos járművekre vonatkozó beruházási terv keretében.

GMC Hummer EV – a kép forrása: gmc.com

Nyereséges elektromos autók

Mary Barra vezérigazgató és Mark Reuss elnök szerint a GM következő generációs járművei nyereségesek lesznek, ellentétben a korábbi Boltokkal. Azt, hogy az új Boltokat már nyereséggel tudja-e értékesíteni a cég, nem árulták el.

Nyereséges vagy sem, a versenytársaknál alacsonyabb áron kínálja majd a GM az elektromos autóit, hiszen a Ford Mustang Mach-E crossover ára 43 000 dollárnál, míg a Tesla Model 3 ára körülbelül 37 000 dollárnál kezdődik. Az új 2022 Bolt EUV ára 33.995 dollártól, míg a Bolt EV 31.995 dollártól indul majd, ami 5000 dollárral alacsonyabb a 2021-es modellnél is.

A Bolt EV hatótávolsága 259 mérföld teljes feltöltéssel (nagyjából 416 km), míg a Bolt EUV 250 mérföldre képes (körülbelül 402 km). A GM Ultium technológián alapuló járművei várhatóan akár 450 mérföldet is megtesznek, ami majdnem 725 km.

A GM a Bolt modelleket technológiai extrákkal is felszerelte, hogy versenyképesebbé tegye őket. A Bolt EUV a GM Super Cruise félig önvezető autópálya-üzemmód rendszerével lesz felszerelve, amely arcfelismeréssel azonosítja, hogy a sofőr figyel-e, így nincs szükség arra, hogy a sofőr hozzáérjen a kormányhoz, miközben a rendszer működik.

Bolt EV – Forrás: chevrolet.com

Mindenkinek elektromos járművet

Az olcsóbb járművek forgalmazása a vállalat új marketingkampányának része, amelynek középpontjában az elektromos autók szélesebb körben való használata áll. Ezzel a vállalat reméli, hogy új vevőket vonz a szegmensbe és meg is tartja őket az elkövetkező években.

„Az a jövőképünk, hogy életre szóló ügyfeleket akarunk” – mondta Jesse Ortega. „Az igényeik növekedésének és az életmódjuk változásának megfelelő elektromos autót szeretnénk nekik kínálni.”

A költségcsökkentés legfontosabb eleme várhatóan az lesz, hogy a GM saját akkumulátorcellákat készít majd az ohioi LG Chem céggel közösen. A 2,3 milliárd dolláros létesítmény építés alatt áll, és várhatóan 2022-ben készül el.

  • Kapcsolódó:

Forrás: CNBC

Friss hírek

Az USA húzza felfelé a világgazdaságot

Az Egyesült Államok tavalyi államháztartási hiányának példátlan pro-ciklikus bővülése felhajtóerőt adott a hazai fogyasztásnak, és ezzel egyidejűleg magyarázattal szolgált az amerikai gazdaság meglepő ellenállóképességet jelző tavalyi növekedésére is.

Read More »