Gépeinek 90%-át kivonja az aktív flottából a Lufthansa

44%-kal romlott a Lufthansa Group adózott eredménye 2019-ben az egy évvel korábbihoz képest nagyobb árbevétel ellenére. Az idei évre viszont ennél sokkal rosszabb eredmény várható, jelenleg a géppark 90%-a a földön áll, kivonták őket az aktív flottából.

A társaság honlapján csütörtökön közzétett eredmény-kimutatás szerint a csoport tavaly az előző évi 37,8 milliárdról, 38,9 milliárd euróra növelte árbevételét, miközben az üzemelés költsége 6,5 százalékkal 37,3 milliárd euróra nőtt. Az üzemi eredmény 1,8 milliárd euró lett, 38 százalékkal kevesebb, mint 2018-ban, míg az adózott eredmény a tavalyi 2,1 milliárd euró után 44 százalékot csökkenve 1,2 milliárd eurót tett ki.

A csoporthoz tartozó légitársaságok közül a Lufthansa 1,1 milliárd (- 34% ), a Swiss 572 millió (-17%), az Austrian Airlines 15 millió (-83 %) eurós üzemi szintű nyereséget könyvelt el, az Eurowings és a Brussels Airlines 173 milliós veszteséggel zárta az évet, eredményük 25 százalékkal javult a 2018-as értékhez képest.

Előrejelzésében a Lufthansa Group azt írta, a koronavírus-járvány okozta keresletcsökkenés pénzügyi hatásai egyelőre kiszámíthatatlanok, de már korábban jelezték, hogy a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben javaslatot tesznek a tavalyi eredmény után fizetendő osztalék törlésére.

Állnak a repülőgépek, eltűnt a kereslet

Néhány menetrend szerinti és mentesítő járatot leszámítva teljesen leáll a Lufthansa Csoport. Az Austrian Airlines, az Air Dolomiti és a Brussels Airlines már felfüggesztette üzemelését, a Lufthansa és a Swiss pedig rendkívül korlátozott szolgáltatást nyújt a közeljövőben. A müncheni bázisról nem indulnak el a hosszú távú járatok, és csak a Lufthansa Cityline regionális járatai közlekednek, a Swiss heti három New York-i járatot tart meg a szűkített európai összeköttetéseken kívül.

A légitársasági csoport emellett különleges mentesítő járatokat is üzemeltet április 19-ig, 140 járaton 20 ezer embert szállítanak haza, de ezek a tervezett menetrend mindössze 5 százalékát adják. A 760 gépes flotta jelentős részét, 700 gépet biztosan kivonnak az aktív flottából.

Továbbra is biztosítják ugyanakkor az áruszállító járatokat, amelyekkel a gyárak működését, az ellátási láncot biztosítják, egyetlen egy cargo gépet sem vonnak ki a flottából, mindegyik az előre betervezett menetrend szerint közlekedik. A cég emellett vizsgálja, mely utasszállító gépeket használják fel áruszállításra.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI / Kitekintő

Friss hírek

A kávéról kicsit másképp (x)

Hatékonysági és újrahasznosítási lázban ég a világ, miért éppen a kedvenc forró fekete italunk alapanyaga lenne híján az alternatív felhasználási ötletekből, miért éppen a benne rejlő lehetőségeket ne aknáznánk ki?

Read More »