A légitársaságoknak kedvező irányba módosulhat az utaskompenzáció szabályozása

Jelentősen szigorítaná az Európai Unió a légi utasok kártérítéséről szóló irányelvet, mégpedig olyan irányba, hogy a légitársaságoknak a jelenleginél a lényegesen kevesebb esetben kelljen kompenzációt fizetni késések vagy járattörlések alkalmával.

A Politico által szemlézett javaslat lényege, hogy sokkal többet kellene egy járatnak késnie ahhoz, hogy az utas kártérítést kérhessen. A horvát elnökség által beterjesztett módosítás szerint az 1500 kilométert meg nem haladó utak esetében a mai kettő helyett öt, az 1500 és 3500 kilométer közöttieknél három helyett kilenc, míg a 3500 kilométeresnél hosszabbak esetében négy helyett 12 órát kellene késnie a járatnak ahhoz, hogy az utas kompenzációt kérhessen.

Ugyanezek a feltételek vonatkoznának a törlésre is, vagyis a légitársaságnak biztosítania kell az alternatív eljutás lehetőségét, és kártérítést csak akkor kaphatna az utas, ha az alternatív útvonal igénybe vételével legalább 5, 9, vagy 12 órát késett a járata.

A javaslat szerint továbbá az államilag támogatott járatok utasai nem kérhetnek semmilyen kompenzációt, és nem vonatkozik a kártérítési kötelezettség azokra az összeköttetésekre sem, amelyeket az unió földrajzi peremén lévő, vagy 1 milliónál kisebb éves utasforgalmat bonyolító repülőterekről, vagy repülőtérre indítottak. Azt a javaslat nem részletezte, hogy pontosan melyek a földrajzi peremterületek.

A horvát elnökség módosítása szerint abban az esetben sem jár kártérítés, ha az utas csatlakozó járattal érkezik Európába, és a gép az unión kívüli légtérben szenvedte el a késést. A kártérítés összegét a javaslat nem módosítja.

A légitársaságok a jelenleg érvényes irányelvvel szemben többször is nemtetszésüket fejezték ki, mivel állításuk szerint a kompenzáció összege sok esetben meghaladja a repülőjegy árát.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI / Kitekintő

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »