_

Merkel szerint az adat az új olaj

Az adat az “új olaj”, nyersanyag a gazdaság számára új termékek előállításához, az adatok felhasználására épülő digitalizáció pedig drámai mértékben átalakítja a társadalmat – mondta Angela Merkel német kancellár hétfőn kormánya kétnapos tanácskozása után, a Brandenburg tartományi Mesebergben.

A kancellár a kormány készülő adatfelhasználási stratégiájának és számos kapcsolódó terület – köztük az úgynevezett deepfake hamisítási technológia – szabályozási feladatainak megvitatására szervezett tanácskozás után tartott tájékoztatóján kiemelte, hogy a digitalizáció kettős feladat a kormánynak: törekedni kell arra, hogy a folyamat szolgálja a jólét növelését, és gondoskodni kell arról, hogy az állampolgár megőrizhesse az adataival kapcsolatos “szuverenitását”.

Így az államnak “adattakarékos” módon kell működnie, a lehető legkevesebb személyes vonatkozású információt kell gyűjtenie, de az adatokra építő termékek és szolgáltatások fejlesztését is ösztönöznie kell.

Ezért külön törvényt készítenek arról, hogy a szövetségi állami szerveknél gyűjtött adatok hozzáférhetőek lesznek vállalkozások számára, de csak anonimizált formában – közölte Merkel. A jogszabály révén egyebek mellett közlekedési, egészségügyi és időjárási adatokat lehet majd termékekhez, szolgáltatásokhoz felhasználni.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Angela Merkel aláhúzta, hogy a kormánynak a “hardveroldalon” is sok a tennivalója. Ezért többek között döntöttek arról, hogy az úgynevezett negyedik generációs (4G) mobilhálózati lefedettség javítására elindítanak egy 1,1 milliárd eurós programot, amelynek révén olyan területeken is lesznek majd bázisállomások – a hálózatok eléréséhez szükséges adó-vevő berendezések -, amelyeket a szolgáltatók a megtérülés kilátásának hiánya miatt kihagynak. Így országszerte nagyjából ötezer új állomás épülhet.

A lefedettség minél gyorsabb növeléséhez egyszerűsítik az engedélyezési eljárásokat, bevonnak állami tulajdonban álló területeket és alapítanak egy fejlesztési vállalatot, amely a szolgáltatókkal együttműködve, vagy szükség esetén önállóan is végezhet beruházásokat.

A legutóbbi, augusztusi adatok szerint Németországban a 4G-lefedettség az ország területét tekintve 65,5 százalékos, ezzel a 70. helyen áll a nemzetközi rangsorban. A mobilszolgáltatók nem a terület alapján közölnek adatokat, hanem azt mérik, hogy a lakosság mekkora része fér hozzá lakóhelyén a hálózatukhoz, ennek alapján a lefedettség – szolgáltatótól függően – 88 és 98 százalék között van.

Forrás: MTI

Felkapott hírek

Friss hírek

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás