A kereskedelmi háború ellenére is nagyot nőtt a kínai cégek márkaértéke

Egy év alatt negyven százalékkal nőtt a kínai vállalatok márkaértéke. Ez önmagában is hatalmas teljesítmény, azonban mindezt még lenyűgözőbbé teszi, hogy a cégek az amerikai-kínai kereskedelmi ellentétek közepette érték el ezt az eredményt.

A Brand Finance piackutató vállalat „Nation Brands 2019” kimutatása alapján az Egyesült Államok vállalatai rendelkeznek a legnagyobb márkaértékkel – 27,7 ezer milliárd dollárral -, ami 7,1 százalékos növekedést jelent az előző évihez képest.

Az összesített márkaérték-rangsorban az USA-t Kína követi, a kínai cégek márkaértéke azonban 40,4 százalékkal növekedett egy év alatt, mégpedig annak ellenére, hogy az eltelt idő alatt az ázsiai óriás vállalatai az amerikai-kínai kereskedelmi konfliktus keretében számos korlátozó intézkedésnek voltak kitéve. A kutatóintézet a kínai cégek márkaértékét 19,5 ezer milliárd dollárra becsüli a 2018-as 13,8 ezer milliárd után, ami akkor szintén a második helyet biztosította Kína számára a rangsorban.

A kínai és amerikai cégek közötti márkaérték-különbözet 12 ezer milliárd dollárról 8 ezer milliárd dollárra csökkent egy év alatt.

Kínát a rangsor harmadik helyén – nagy lemaradással – Németország követi vállalatainak 4,8 ezer milliárd dolláros, az előző évinél 5,6 százalékkal alacsonyabb márkaértékével. A japán cégek egy év alatt 25,9 százalékkal növelték márkaértéküket – 4,5 ezer milliárd dollárra – és ezzel a negyedik helyre léptek előre a rangsorban, helyet cserélve Nagy Britanniával. A brit cégek márkaértéke 2,5 százalékkal 3,8 ezer milliárd dollárra csökkent. Franciaország megőrizte hatodik helyét a rangsorban cégei márkaértékének 3,9 százalékos csökkenésével – 3,1 ezer milliárd dollárra.

India a kilencedik helyről a hetedikre lépett elő 18,6 százalékos növekedéssel, 2,6 ezer milliárd dolláros márkaértékkel. Kanada a hetedik helyről a nyolcadikra csúszott le, 1,8 százalékos csökkenéssel – 2,2 ezer milliárd dollárra. Dél-Korea a tizedik helyről lépett feljebb a kilencedikre 6,7 százalékos növekedéssel – 2,13 ezer milliárd dollárra. Olaszország 4,8 százalékos növekedése kevésnek bizonyult ahhoz, hogy megőrizze a tavalyi nyolcadik helyét a feltörekvő országokkal szemben, így 2,11 ezer milliárd dollárral a tizedik helyre csúszott vissza.

A magyar cégek márkaértéke az előző évivel megegyező, 52. helyen áll a 2019-es százas listán. Lengyelország megőrizte a 22. helyét, Románia a 47. helyre csúszott le a 43.-ról, Csehország a 35.-re a 33.-ról. Részletes márkaérték adatok nem állnak rendelkezésre.

Általában is megfigyelhető, hogy a fejlett, iparosodott országokban a márkaérték stagnálása vagy csökkenése vált a jellemző folyamattá, míg a fejlődő térségekben lendületes növekedés vette kezdetét – olyannyira, hogy a kínai 40,4 százalék is csak a tizedik legnagyobb volt a rangsorban. Kazahsztán például 41,9 százalékkal, Törökország 46,5 százalékkal, Egyiptom 50,1 százalékkal növekedett. A legnagyobb bővülést Ghána érte el a maga 67,1 százalékával – igaz, nem túl magas szintről indult. A fejlődő országok átlagos növekedése harmincszorosa volt a fejlett országok átlagos növekedésének.

  • Korábban írtuk:

Forrás: MTI

Friss hírek

Az USA húzza felfelé a világgazdaságot

Az Egyesült Államok tavalyi államháztartási hiányának példátlan pro-ciklikus bővülése felhajtóerőt adott a hazai fogyasztásnak, és ezzel egyidejűleg magyarázattal szolgált az amerikai gazdaság meglepő ellenállóképességet jelző tavalyi növekedésére is.

Read More »