Újabb európai légitársaság adta be a kulcsot

Csődeljárást kért maga ellen hétfőn az Adria Airways szlovén légitársaság – közölte a helyi sajtó. A vállalat törölte az összes járatát. A Kranj Kerületi Bíróságnak három napja van, hogy határozzon a kérelemről.

A Banki Vagyonkezelő Társaság (BAMC) és a Szlovén Állami Vagyonkezelő Holding (SSH) az elmúlt napokban a rendelkezésére álló adatok alapján kivizsgálta a társaságot, és arra a következtetésre jutott, hogy az Adria Airways vesztesége sokkal nagyobb a vártnál.

Zdravko Pocivalsek gazdasági miniszter úgy nyilatkozott a sajtónak, hogy a légitársaság nagyon rossz állapotban van, aminek egyik oka a rossz vállalatvezetés, azt sugallva, hogy az Adria Airwaysnek legalább 28 millió euróra volna szüksége, hogy ismét normálisan tudjon működni. Kiemelte: amennyiben az állam átvenné a légitársaság adósságát, az felelőtlen lépés volna állampolgárokkal és a költségvetéssel szemben.

A tárcavezető szerint két megoldás lehetséges. Az egyik, hogy a piacra, vagyis a keresletre és a kínálatra hagyják a megoldást. Ez azonban hónapokat vehet igénybe, és nem garantált az sem, hogy a járatokat visszaállítják, ez pedig káros lehet Szlovénia gazdaságára nézve – hangsúlyozta. Utalt arra is, hogy a Lufthansa német nemzeti légitársasággal és a ljubljanai Fraport repülőtér üzemeltetőjével folytatott tárgyalások ugyanakkor lehetővé tehetik, hogy az Adria Airways járatai körülbelül felét újraindítsák.

Második lehetőségként említette, hogy az állam új légitársaságot hoz létre. A kormány vizsgálja ezt a forgatókönyvet, ennek végrehajtása azonban szintén több hónapot vehet igénybe – mondta. Egy ilyen projekt csak a Lufthansával kötött határozott megállapodás alapján lehetséges. Először üzleti tervet kell kidolgozni, majd össze kell hangolni a német légitársasággal, Európa legnagyobb légi szállítójával és az Adria Airways fő partnerével – húzta alá. A Lufthansa a sajtó megkeresésére azt válaszolta, hogy nem kommentálja a médiaspekulációkat.

A gazdasági minisztérium becslései szerint az államnak évente 4-5 millió eurót kellene befektetnie egy ilyen társaságba.

Az Adria Airways egyik repülőgépe. Kép forrása: Wikipédia

Az Adria Airways pénzügyi gondjairól régóta cikkezik a szlovén sajtó. A légitársaság 2013-ban került fel a privatizálandó szlovén állami vállalatok listájára, mert pénzügyi nehézségekkel küzdött, stratégiai partnert azonban többszöri próbálkozás után sem sikerült találni a cég számára.

A német 4K Invest befektetési alap 2016-ban vette meg a vállalatot, a felvásárlást követően pedig eladta a légitársaság összes gépét, és jelenleg bérli azokat. Az Adria Airways flottájában 21 repülőgép található, 558 alkalmazottal rendelkezik, és 2018-ban 1,23 millió utast szállított. Médiajelentések szerint a vállalat 60 millió euró tartozást halmozott fel a beszállítók felé.

A szlovén kormány 2021-ig nem nyújthat pénzügyi mentőövet a vállalatnak, mert a cég 2011-ben már kapott állami támogatást, és az európai uniós előírások szerint a szlovén állam 10 évig nem nyújthat újabb segítséget neki.

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »