Több ezer embertől válik meg a Volkswagen

A Volkswagen konszern a már eddig bejelentettek felett további 5-7 alkalmazottal csökkenti a létszámot a VW márkánál a következő öt évben, az automatizálás következményeként.

A konszern szerdai közleménye szerint a létszámcsökkentést az informatikai beruházásoknak köszönhetően a rutinfeladatok automatizálása teszi lehetővé, ami 2023-ig 5,9 milliárd eurós megtakarítást is hoz majd a cégnek. A létszámcsökkentést a természetes fluktuációval és nyugdíjazással felszabaduló állások be nem töltésével kívánják végrehajtani.

A Volkswagen 2016 végén állapodott meg a szakszervezetekkel egy 2020 végéig futó megtakarítási programban, ami 30 ezres létszámcsökkentést irányoz elő, ebből 23 ezret Németországban. Magában foglalja ugyanakkor 9 ezer új munkahely létesítését is új technológiai területeken, például a szoftverfejlesztésben.

Az akkori megállapodás értelmében a Volkswagen a kialkudott keret felett 2025-ig üzemgazdálkodási indokból nem bocsáthat el dolgozókat. A megtakarítási programtól a Volkswagen működési eredménye 3,7 milliárd eurós javulását várja 2020-ig.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/dpa

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »