A teherautókra is szigorúbb kibocsátási limitet vezetne be az EP

A tervezettnél nagyobb mértékben, 35 százalékkal szorítanák le 2030-ra az új teherautók és buszok szén-dioxid-kibocsátását a 2019-es szinthez képest az Európai Parlament (EP) szerdai strasbourgi plenáris ülésén elfogadott határozat értelmében.

Az Európai Bizottság eredeti javaslata alapján 2025-re 15 százalékkal, míg 2030-ra 30 százalékkal kellene mérsékelni az új nehézgépjárművek által kibocsátható szén-dioxid mennyiségét a 2019-re előirányzott értékhez képest. Az Európai Parlament azonban ennél ambiciózusabb csökkentést írna elő: 2025-re 20 százalékot, 2030-ra 35 százalékot.

A gyártóknak emellett biztosítaniuk kellene, hogy 2030-ra a zéró- és alacsony kibocsátású járművek tegyék ki az eladásaik legalább 20 százalékát, 2025-re pedig az 5 százalékos célértéket kellene elérni. Az új városi buszoknak 2025-re a fele, 2030-ra pedig a háromnegyede elektromos kellene, hogy legyen.

A képviselők felszólították a bizottságot, hogy még 2020 előtt álljon elő a szén-dioxid-kibocsátást valós környezetben mérő tesztet előíró javaslattal. Leszögezték, hogy a zöld autóipari és technológiai változásoknak negatív társadalmi hatásai is lehetnek, ezért az EU-nak támogatnia kell az ágazatban dolgozók tovább- és átképzését, elsősorban az átmenet által leginkább érintett régiókban.

„Az európai történelem során először állítunk korlátokat a nehézgépjárművek kibocsátására vonatkozóan. Egyetértünk abban, hogy a bizottságinál nagyobb léptékű korlátozásra van szükség, amely megoldható a már létező technológiákkal” – húzta alá Bas Eickhout holland zöldpárti jelentéstevő, hozzáfűzve, hogy ettől függetlenül támogatni kell az új technológiák megjelenését a piacon.

A szakértők bíznak benne, hogy decemberben a másik uniós társjogalkotó szerv, a tagállamok kormányainak tanácsa is elfogadja az álláspontját az ügyben, ezután pedig megkezdődhetnek az intézményközi tárgyalások. A jelentős autóiparral rendelkező országok várhatóan ellenezni fogják a szigorúbb célértékeket, így kompromisszumos megoldásra lesz szükség.

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) azért lobbizott, hogy 2025-re mindössze 7 százalékos, 2030-ra pedig 16 százalékos csökkentést írjanak elő. Hivatalos adatok szerint a nehézgépjárművek a közlekedési ágazatból származó szén-dioxid-kibocsátás 27 százalékáért felelősek az Európai Unióban.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »