Frankfurtban is jön a dízeltilalom

A wiesbadeni közigazgatási bíróság szerdai határozata szerint Frankfurtnak be kell vezetnie a korosabb dízelautók közlekedési tilalmát.

A bíróságon a Deutsche Umwelthilfe (DUH) környezetvédelmi szervezet perelte be a Hessen tartományi városok levegőjének  tisztaságáért felelős tartományi kormányzatot, mivel négy nagyvárosban – köztük Frankfurtban – a levegő nitrogén-oxid-tartalma meghaladta a megengedett határértéket.

A közigazgatási bíróság helyt adott a DUH keresetének: a dízel járművek közlekedési tilalmának 2019. február elsején kell életbe lépnie Frankfurtban. A bíróság döntése szerint onnantól az Euro 4-es dízelek, valamint az Euro 1 és 2-es benzinmotoros autók nem közlekedhetnek a védett övezetben, jövő szeptembertől pedig az Euro 5-ös dízelekre is kiterjed a tilalom.

A tilalom Frankfurt autópályák által övezett belső területére vonatkozik majd. Nyugaton az A5, délen az A3, keleten és északon pedig az A661 autóút határolja a védett övezetet. A bíróság döntése még nem jogerős.

Németországban eddig Hamburg vezetett be tilalmat a koros dízelautók közlekedésére két útszakaszon, Stuttgartban pedig a jövő év elején lép életbe hasonló korlátozás. A dízelautók közlekedésének egyes kijelölt területekre korlátozott tilalmát a szövetségi közigazgatási bíróság korábban egy elvi döntésében a levegő tisztaságának megőrzése érdekében megengedhető intézkedésnek nyilvánította.

Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/dpa

Felkapott hírek

Friss hírek

Elérte a 200%-ot a görög államadósság

A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos költségvetési lazítások következményeként jelentősen emelkedett az államadósság GDP-hez viszonyított aránya a harmadik negyedév végére az előző negyedévvel és az egy évvel korábbival összevetve az Európai Unióban, és az euróövezetben egyaránt.

Read More »

Autópiac 2020: a nyertesek is veszítettek

Furcsa év volt 2020. Az éves értékelések általában arról szólnak, hogy mely márkák tudták növelni eladásaikat és melyek hoztak gyengébb eladási számokat, mint az előző évben. Tavaly viszont közel negyedével csökkent az európai, és közel ötödével a magyarországi autópiac, így azok a márkák, amelyek ennél kisebb csökkenéssel megúszták, már elégedettek lehetnek.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás