Visszafelé sült el a német autógyártók csereprémium-programja

Bumerángként ütött vissza a német autógyártók korosabb dízelautókra adott becserélési prémiuma, mivel csak fokozta a dízellel szembeni vásárlói aggodalmakat – állapítja meg a Duisburg-Essen egyetem autóipari kutatóintézete, a CAR-Center márciusi piaci elemzésében.

A német autóvásárlók dízellel szembeni egyre erősödő kételyeit a Volkswagen konszern eladásainak alakulásában látja bizonyítottnak Ferdinand Dudenhöffer egyetemi professzor, a CAR-Center vezetője. A Volkswagen ugyanis reklámjaiban minden más autógyártónál nagyobb hangsúlyt helyezett az elöregedett dízelautók csereprémiumára. A konszern a múlt héten csütörtökön jelentette be a csereprémium-program határidejének a meghosszabbítását és Euro-6 normás új dízelautók vásárlásához való kötését.

A magánszemélyeknek eladott járművek körében a dízelek részaránya mégis a januári 33,5 százalékról 17,1 százalékra zuhant februárban a Volkswagen konszernnél. A teljes piacon a dízelek részaránya a januári 33,4 százalékról 18,0 százalékra csökkent.

A CAR-Center vezetője szerint a régi dízelautók tömeges lecserélése újakra semennyire sem csökkenti a belvárosi forgalmi tilalom elrendelésének valószínűségét. Praktikusabb megoldásnak tartaná a régi dízelek műszaki átalakítását, katalizátorok utólagos beépítését, mert ezzel el lehetne kerülni a használtató-állomány több milliárd eurós értékvesztését.

Az autógyártók azonban “túl bonyolultnak és költségesnek” tartják a régi dízelek műszaki átalakítását, ezért csak a motorvezérlő szoftverek frissítését kínálják azokra a járművekre, amelyekre ez egyáltalán lehetséges. Az autógyártók számára az új, modern járműveket legyártása kifizetődőbb megoldás – írják az elemzésben.

Berlin eközben fokozódó politikai nyomást fejt ki a városok levegőjének tisztán tartása érdekében. Svenja Schulze új környezetvédelmi miniszter a dpa hírügynökségnek adott interjúban kifejtette, hogy a maga részéről nem híve a dízelautók belvárosi kitiltásának, mivel az megfogalmazása szerint levenné a terhet a probléma okozói, az autógyártók válláról. Feltétlenül fenn kell viszont tartani a politikai nyomást a járművek környezetbarátabbá tételére, az autók utólagos műszaki átalakítására is mindenképpen szükség lenne – mondta.

A német szövetségi közigazgatási bíróság nemrégiben mondta ki, hogy az önkormányzatoknak alapvetően jogukban áll közlekedési tilalmat elrendelni a települések levegőjének tisztán tartása érdekében. A behajtási tilalom azonban nem feltétlenül oldaná meg azt a problémát, hogy számos német nagyváros levegőjének nitrogén-oxid tartalma meghaladja az uniós határértékeket, elsősorban a dízelmotorok elterjedtsége miatt.

Kapcsolódó cikkeink:

Stephan Weil Alsó-Szászország miniszterelnöke szerint a behajtási tilalom minden szempontból rossz megoldás lenne, méltánytalan a problémáért egyáltalán nem felelős autótulajdonosokkal szemben, és rombolná a hatóságokkal szemben bizalmat is. Hasonló okból ellenzi a kék matrica bevezetését is, amit bújtatott behajtási tilalomnak tart. Stephan Weil tagja a Volkswagen AG felügyelőbizottságának.

A kék matrica bevezetését Svenja Schulze környezetvédelmi miniszter sem tartja jó ötletnek. Úgy véli, az ilyen megkülönböztető jelzésnek csak akkor van értelme, ha behajtási tilalom járul hozzá. Attól pedig, hogy behajtási tilalmat rendelünk el, alapjában véve semmi nem változik, a kitiltott járművek máshol közlekednek – mutatott rá.

A miniszternek nincs túl hízelgő véleménye az autóiparról. A papíron szereplő emissziós értékek általában köszönőviszonyban sincsenek a valós használati körülmények között keletkező értékekkel – mondta. Hozzátette: nagy felelősség terheli az autóipart, de jogi eszközökkel nem lehet magatartásváltásra kényszeríteni őket, ezt maguktól kellene megtenniük.

Forrás: MTI/dpa

Felkapott hírek

Friss hírek

Nem fogadja el a történelem eltörlését Donald Trump

Az "amerikai forradalom" eltörlésének szándékával vádolta a Black Lives Matter mozgalom támogatóit az USA elnöke pénteken a dél-dakotai Mount Rushmore mellett elmondott ünnepi beszédében. Trump hosszasan méltatta az amerikai történelem nagyjait, és erősen bírálta az amerikai történelem személyiségei szobrainak, emlékműveinek lerombolását.

Read More »

Nagy-Britannia is beszáll a műholdas internetbizniszbe

A brit kormány megpróbálja felvenni a versenyt a Tesla alapító Elon Musk nevével fémjelzett Starlink műholdas hálózattal, ugyanis részesedést vásárolnak a csődközelbe került OneWeb társaságban, mely ugyanúgy egy több száz műholdból álló hálózattal szolgáltatna nagysebességű internetet az egész világon.

Read More »

Gyorsan megtalálták a lemondott francia miniszterelnök utódját

A kiváló technokrata hírében álló, ugyanakkor kényesebb politikai helyzeteket is megoldani képes Jean Castex kinevezése az ellenzék szerint arra utal, hogy Emmanuel Macron a következő két évben a korábbiaknál jobban előtérbe kíván lépni, és nem szeretné, ha egy ismert és népszerű személyiség - mint amilyen Edouard Philippe volt - árnyékot vetne rá.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás