Gond van az új Airbusok hajtóművével, leállítják a szállításokat

Az Airbus éppen ezen a héten közölte, hogy fel szeretnék gyorsítani a keskenytörzsű gépek gyártását, mert a megrendelt több mint hatezer gépet a jelenlegi ütemben csak nyolc év alatt tudnák leszállítani – pár nappal később viszont a hajtóművekkel kapcsolatos problémák miatt már az átadások teljes leállítását jelentették be.

A probléma a Pratt & Whitney hajtóműveket használó A320neo típusokkal adódott – már tavaly tavasszal is lehetett tudni, hogy nincs minden rendben az újgenerációs gépekkel, a gondokat azonban azóta sem sikerült megoldani, így a társaság most a szállítások felfüggesztéséről döntött.

Az IndiGo, India legnagyobb légitársasága szombaton kivonta az üzemeltetés alól három érintett gépét és törölni kényszerült néhány járatát, miután az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség arra figyelmeztetett, hogy a Pratt & Whitney hajtóművek hibája okozhatott néhány, utóbbi időben tapasztalt, repülés közbeni leállást. Az ügynökség azt is közölte, hogy folyik a hiba okának feltárása.

A Pratt & Whitney és az Airbus repülésbiztonsági tanácsa pedig a fentiek után úgy határozott, hogy “minden újgenerációs neo repülőgép leszállítását felfüggesztik”.

A kényszerszünet bejelentése nem vet túl jó fényt sem az Airbusra, sem a hajtóműveket gyártó United Technologies-re, miután a probléma nem újkeletű, de ezek szerint még mindig nem sikerült megoldást találni a gondokra. Tom Enders, az Airbus vezérigazgatója nemrég még úgy nyilatkozott, hogy bízik benne, hogy a hajtóművekkel kapcsolatos gondok rövidesen megoldódnak, az újabb hírek azonban már arról szólnak, hogy nem csak egy, hanem több típusú turbinát is érinthetnek a problémák.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Bloomberg

Friss hírek

Stagfláció várhat a britekre

Hét hónapja nem mért mélypontra süllyedtek, jóllehet továbbra is élénkülést mutatnak a brit gazdaság aktivitásának csütörtökön ismertetett előzetes szeptemberi jelzőszámai. A tizenkét havi fogyasztói infláció emellett a múlt hónapban 3,2 százalékra gyorsult - soha nem mértek még ilyen hirtelen ugrást.

Read More »

30 millió lakás áll üresen Kínában

Kína ingatlanpiacát évek óta túlkínálat jellemzi, az ingatlanfejlesztők csak építenek és építenek, akkor is, ha éppen nincs kereslet a lakásokra. Ennek köszönhetően mára közel 30 millióra nőtt azoknak a lakásoknak a száma, amelyek eladatlanul, üresen állnak.

Read More »