Kína első elektromos teherhajója 2300 tonna szenet szállít

A jó hír, hogy az elektromos járművek gyártásában és használatában világelső Kína útjára indította első elektromos teherhajóját, egy 2200 tonnás monstrumot – a rossz hír pedig, hogy az úttörő járművet szénszállításra használják.


Mivel a hajózás meglehetősen gyengén szabályozott és csaknem kizárólag nehéz fűtőolajokkal operál, ezért a billió dolláros iparág komoly szennyezőnek számít. A nagyobb kikötők hírhedtek pocsék levegőjükről.

Ráadásul annak ellenére, hogy a globális széndioxid-kibocsájtás 3 százalékáért felel a szektor, tevékenysége nem esik a párizsi klímaegyezmény hatálya alá, hiszen az csak az országokra terjed ki, az azok közötti kereskedelemre nem. A fentiek miatt az iparág megtisztítása a vállalatokra hárul, így örömteli hír, hogy a kantoni kikötő útjára indította a világ első elektromos hajóját – számolt be az állami irányítású Global Times a hónap elején.

A szállítóhajó hatótávolsága igen korlátozott: az 1000 lítiumelem két óra töltése után mindössze 50 mérföldet (80 kilométert) tud megtenni, azonban a két órás töltési idő épppen megfelel a rakodási munkálatok időigényének, így közeli célok között hatékonyan lehet üzemeltetni.

A zöldhajó debütálását azonban a kínaiak sajnos elrontották azzal, hogy első útján kétezer tonnányi szénnel pakolták meg, amit egy erőműbe szállítottak.

A fenti szépséghiba ellenére mindenképpen dicséretes, ha nehéz fűtőolajok elégetése helyett elektromos áramot használnak, a helyi sajtó pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy hasonló hajók a jövőben jármű- és személyszállításra is alkalmasak lesznek.

Ugyanakkor a szénfüggőségtől való gyors eltávolodás az egyetlen útja annak, hogy Kína az elektromos hajók pozitív hatását teljes egészében élvezni tudja, és lényegesen hozzájáruljon egy élhető környezet megteremtéséhez.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Thinkprogress.org / Global Times

Felkapott hírek

Friss hírek

Tovább puhítják Trumpot a támaszpontok átnevezése ügyében

A konföderációs katonai vezetőkről elnevezett támaszpontok átnevezését szorgalmazta Mark Milley tábornok, az amerikai vezérkari főnökök egyesített bizottságának vezetője csütörtökön egy kongresszusi bizottsági meghallgatáson. Milley leszögezte, hogy "nagyon komolyan" kell foglalkozni bizonyos jelképekkel: például a konföderációs zászlókkal, a szobrokkal és a katonai támaszpontok neveivel.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás