A Snapchat és a Twitter csatájában a befektetők veszíthetnek sokat

Újabb csalódást keltő gyorsjelentéssel rukkolt elő a Twitter, így árfolyama 10 százalékkal zuhant a New York-i tőzsde elektronikus kereskedésében.

A csütörtökön közzétett adatok szerint a Donald Trump által is igen kedvelt mikroblog-szolgáltatást nyújtó közösségi portál a tavalyi negyedik negyedévben éves összehasonlításban 1 százalékkal, 717 millió dollárra növelte bevételeit, miközben elemzők 740 millió dollárra számítottak, de a Twitter tevékenysége továbbra is veszteséges: 167,1 millió dollár, azaz részvényenként 23 cent veszteséget szenvedett el a december 31-én véget ért három hónapban, majdnem dupláját az egy évvel korábbi 90,24 millió dollárnak, részvényenként 13 centnek.

A 2006-ban alapított vállalat részvényeit 2013-ban vezették be a New York-i tőzsdére, azóta nem fordult elő, hogy ilyen alacsony mértékben tudta csak növelni bevételeit.

A vállalat átszervezésének költségei 101,2 millió dollárt tettek ki, szemben az egy évvel korábbi 12,9 millió dollárral. Az egyszeri tételek nélkül számolva a Twitter egy részvényre jutó nyeresége 16 cent volt tavaly október-decemberben, ami kedvezőbb az elemzők által várt 12 centnél.

A Twitter felhasználóinak száma éves összehasonlításban 4 százalékkal növekedett a tavalyi negyedik negyedévben: 319 millió aktív felhasználója volt, míg a harmadik negyedév 317 milliós felhasználszámához képest 0,6% volt a növekedés mértéke.

A Twitter nagyon kemény versenyt vív az Instagram fotómegosztó közösségi hálózattal és a fiatalok kedvenc önmegsemmisítő üzenetes chat alkalmazásával, a Snapchattel. Előbbinek a facebook a tulajdonosa, utóbbi pedig éppen most készül a tőzsdei bevezetésre, melyet meglehetősen ellentmondásosan értékelnek az elemzők, egyesek nagy fantáziát látnak a cégben, mások viszont a sok korábbi felkapott, majd hamar elfelejtett technológiai startupot látják benne.

Az viszont tény, hogy ha a Snapchatnek sikerül a tervezett áron a kibocsátás – 25 milliárd dollárt terveznek bevonni -, akkor az az eddigi legdrágább tőzsdei bevezetés lesz a technológiai cégek között. Mindezt persze úgy, hogy a cég a Twitterhez hasonlóan egyelőre veszteséges, csak a 158 milliós napi aktív felhasználói bázisukat tudja jelenleg értékelni a piac. Az, hogy ez mire lesz elég, tudnak-e később nyereséget termelni, egyelőre kérdéses.

Ha a Twittert tekintjük befektetési példának, akkor nem sok jót várhatunk.

A Twitter árfolyama a 2013-as tőzsdei bevezetés után a 40 dolláros bevezető árról hirtelen 75 dollárig emelkedett, azóta azonban inkább lefelé tart. Folyamatos ereszkedését csak a tavaly nyári felvásárlási pletykák tudták megtörni, ekkor a 15 dollár körüli szintekről 25 dollár fölé emelkedett a részvények árfolyama, a felvásárlás azonban meghiúsult, így ma már ismét 17 dollár alatt forognak a papírok, azaz aki a kezdetekkor bevásárolt és nem szállt ki, már pénzének több, mint felét elveszítette.

Forrás: MTI / Marketwatch / Kitekintő

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »