Még mindig nőhet a VW dízelbotrányának költsége

A Volkswagen-csoport kész több mint 1,26 milliárd dollárt fordítani az amerikai utakon futó, háromliteres dízelmotorral felszerelt autók visszavásárlására vagy kijavítására, illetve a tulajdonosok kárpótlására, de ha az amerikai környezetvédelmi hatóságok nem fogadják el a német autógyártó javítási tervét, akár négymilliárd dollárba is kerülhet az ügy rendezése – derült ki szerdán a San Franciscó-i bíróságon beadott peranyagból.

A német autógyártó korábban beleegyezett 20 ezer darab jármű, 2009 és 2012 között gyártott Audi, Volkswagen, illetve Porsche visszavásárlásába, további 60 ezret pedig megjavítana. Amennyiben azonban az illetékes hatóságok nem fogadják el a VW által javasolt megoldást a hiba kiküszöbölésére, akkor a maradék 60 ezer autót is vissza kell vásárolnia a Volkswagennek – utóbbi megoldás négymilliárd dollárjába kerülne a német konszernnek.

Az ingyenes javításra visszahívott autók tulajdonosai 7-16 ezer dollárt kaphatnak kártérítésként, a cég által visszavásárolt kocsik tulajdonosai pedig a vételáron felül 7500 dolláros kompenzációt kaphatnak.

A Volkswagen korábban már beleegyezett abba, hogy körülbelül tízmilliárd dollárért visszavásárol mintegy 475 ezer, kétliteres dízelmotorral felszerelt autót, amelyekbe a károsanyag-kibocsátási adatok manipulálására szolgáló szoftvert építettek be.

A német székhelyű Robert Bosch GmbH ugyancsak érintett a dízelmotor botrányban a Volkswagen beszállítójaként, ugyanis a Bosch-csoport – amely egyebek között a világ legnagyobb autóipari alkatrész-beszállító és autóipari technológiákat gyártó vállalata – készítette a botrányt kiváltó szoftvert.

A Bosch 163,3 millió dollár kártérítést fizet a kétliteres autók tulajdonosainak, illetve 113,3 milliót a háromliteres Volkswagen tulajdonosainak. Előbbiek 350 dollárt, utóbbiak 1500 dollárt kapnak fejenként.

A San Franciscó-i bíróság február 14-én tart meghallgatást az ügyben.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/Reuters

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »