A Volkswagen után a Fiat-Chryslert is megfogták az amerikai hatóságok


A rovat támogatója az XTB

A német Volkswagen után az olasz-amerikai Fiat-Chryslert is azzal vádolja az amerikai környezetvédelmi hivatal, hogy csalt, és meghamisította a károsanyag-kibocsátás mértékét azzal, hogy speciális szoftvert épített az autókba.

Az amerikai környezetvédelmi hivatal (EPA) vizsgálódik az ügyben, s eddig azt állapította meg, hogy a Fiat-Chrysler több mint százezer kocsiba épített be törvényellenesen olyan szoftvert, amely meghamisította a károsanyag-kibocsátás mértékét, s ezzel azt a látszatot keltette, mintha a kérdéses gépjárművek megfelelnének az amerikai környezetvédelmi előírásoknak.

Mary Nichols, a szövetségi környezetvédelmi hivatallal (EPA) együttműködő kaliforniai környezetvédelmi ügynökség (CARB) vezetője nyilatkozatában hangsúlyozta: “ismét egy nagy autógyártó döntött úgy, hogy kereskedelmi megfontolásokból semmibe veszi a szabályokat, csakhogy lelepleződött”.

Az olasz-amerikai autógyártó cég a 2014 és 2016 között gyártott Cherokee dzsipekbe és a Dodge Ram 500-as típusú pickup-kocsikba szerelte be a csalást leplező szoftvereket. A Fiat-Chrysler (FCA) azonnal visszautasította a vádat, s közleményben cáfolt minden trükközést, azt állította, hogy mindig és mindenütt betartotta az amerikai előírásokat.

Sergio Marchionne, a cég olasz vezérigazgatója rendkívüli sajtóértekezletet hívott össze és emelt hangon kérte ki a vállalat nevében a vádaskodást. Mint fogalmazott: a vállalat soha nem próbált olyan szoftvert alkalmazni, amellyel csaltak volna, hogy megkerüljék a károsanyag-kibocsátást szabályozó amerikai törvényeket.

Marchionne szerint a vita azért alakulhatott ki, mert a vállalat nem bocsátotta az EPA rendelkezésére a beépített szoftver részletes  adatait, s tette ezt azért, mert éppen kiegészíteni, modernizálni készült a kérdéses szoftvert. A vezérigazgató nehezményezte azt is, hogy a környezetvédelmi hivatal az autógyár előzetes tájékoztatása nélkül lépett a nyilvánosság elé, holott az egész problémát szerinte “sokkal hatékonyabb módon” lehetett volna rendezni a bejelentés nélkül.

A botrány kirobbanása előtt csupán egy nappal, szerdán, a német Volkswagen illetékesei ismerték el ugyanebben a bűnösségüket, s késznek mondták magukat, hogy megfizessék az amerikai bíróság által kirótt 4.3 milliárd dolláros kártérítést.

Forrás: MTI

Felkapott hírek

Friss hírek

Beszállhat a német állam a Lufthansába

A német kormány tárgyalásban áll a Lufthansa légitársasággal, amely flottájának több mint 90%-át tartja kényszerűen a földön a koronavírus-járvány miatt. A lehetséges megoldások között szerepel egy több milliárd eurós állami segélycsomag, illetve a részesedésvásárlás is.

Read More »

Több ezer fős átmeneti kórházakkal készül Nagy-Britannia

A hétvégén megnyílik Londonban az a hatalmas, négyezer személyes átmeneti koronavírus-kórház, amelyet a főváros legnagyobb fedett rendezvényközpontjában, a kelet-londoni ExCel csarnokban alakítanak ki a hadsereg segítségével. Emellett két hasonló - csak koronavírusos pácienseket ellátó, több ezer személyes átmeneti kórház létesül Birminghamben és Manchesterben is.

Read More »

Nem úszta meg a csődöt a Vapiano

A likviditás helyreállításához 36,7 millió euróra lett volna szükség, de a meghatározó részvényesekkel és a társasággal együttműködő bankokkal nem sikerült megállapodásra jutni. Ennek hiányában a német állami programok forrásaira sem lehet pályázni, így nem maradt más választás, mint a csődeljárás.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás