A mesterséges intelligencia felé nyit a Lenovo

A mesterséges intelligenciára és a hálózati technológiára építve az Apple-vel, Google-val és az Amazonnal azonos nagyságrendben képzeli el saját jövőbeni szerepét a világ legnagyobb számítógép gyártója, a kínai Lenovo.

Jang Jüan-csing vezérigazgató a német dpa hírügynökségnek adott interjúban elmondta, hogy a Lenovo minden már létező és még nem létező okos készüléket gyártani fog és minden okos készüléket – beleértve a személyi számítógépeket és az okostelefonokat is – mesterséges intelligenciával lát majd el.

A trend szerint a különféle készülékek mesterséges intelligenciával vezérelt felhőszolgáltatások portáljává kezdenek átalakulni – mondta a Lenovo vezérigazgatója. Ilyenek például az Amazon Echo és a Google Home készülékei is. A Lenovo rendszersemleges készülékekkel kíván csatlakozni ehhez a trendhez. „Minden családban lesznek majd a Google, az Amazon, vagy a Facebook szolgáltatásaihoz csatlakozó különféle okos készülékek” – mutatott rá.

Az okostelefon piacon jövőre lendül offenzívába a Lenovo – jelentette be a vezérigazgató, és az amerikai Motorola integrálásának befejeztével nemcsak visszatér az öt legnagyobb gyártó közé, de nyereséget is fog termelni. „Ha létezik olyan vállalat, amelyik képes kihívni a legnagyobbakat, a Samsungot és az Apple-t, akkor a Lenovo biztosan az egyik” – fogalmazott, hangot adva egyúttal annak a meggyőződésének is, hogy a Lenovo hatékonyabban tud termelni, mint akár a Samsung vagy az Apple.

Az elmúlt negyedévekben a Lenovót olyan, a nyugati piacon szinte ismeretlen cégek szorították ki az okostelefon-piac öt legnagyobbja közül, mint az Oppo, a Vivo és a BBK. Ezek a vállalatok azonban nem rendelkeznek terjeszkedési potenciállal – jegyezte meg Jang Jüan-csing.

A Lenovo a világ legnagyobb személyi számítógép gyártója a Hewlett-Packard és a Dell előtt. Két évvel ezelőtt az okostelefon üzletág felfejlesztése érdekében megvásárolta a mobiltelefon technológia egyik úttörőjét, az amerikai Motorolát. Az üzletág integrálása azonban azóta is veszteséget okoz. Az elmúlt negyedévben a Lenovo mobiltelefon üzletága 156 millió dollár veszteséget könyvelt el, egy évvel korábban viszont még jóval nagyobbat, 217 millió dollárt.

A Lenovo a személyi számítógépek szűkülő világpiacán 20 százalékról 30 százalékra tervezi növelni részesedését. Az egyre élesedő konkurenciaharcban ugyanis a kisebb gyártók kénytelenek lesznek bedobni a törülközőt. Mindemellett a Lenovo az egyik esélyes vásárlója a Fujitsu személyi számítógép üzletágának is – mondta Jang Jüan-csing.

Forrás: MTI

Friss hírek

A kávéról kicsit másképp (x)

Hatékonysági és újrahasznosítási lázban ég a világ, miért éppen a kedvenc forró fekete italunk alapanyaga lenne híján az alternatív felhasználási ötletekből, miért éppen a benne rejlő lehetőségeket ne aknáznánk ki?

Read More »