Továbbra sem fogja cenzúrázni Trumpot a Facebook

A Facebook a belső viták ellenére sem kívánja korlátozni, vagy felülvizsgálni Donald Trump republikánus elnökjelölt bejegyzéseit – írta a pénteken a The Wall Street Journal című napilap.

A világ legnagyobb közösségi oldala, a Facebook belső vitái Donald Trump bejegyzései miatt robbantak ki, de a Facebook elnök-vezérigazgatója, Mark Zuckerberg a munkatársak tiltakozásai ellenére is kitart amellett, hogy nem kívánja sem korlátozni, sem cenzúrázni a republikánus elnökjelölt bejegyzéseit, még akkor sem, ha azok egyes társadalmi csoportokat sérthetnek.

A The Wall Street Journal emlékeztet arra, hogy a Facebook szigorú szabályok szerint működik, s a kisebbségi csoportokat, etnikumot, vallási hitet sértő megjegyzéseket szigorúan törli, jóllehet nem is érvényesek rá az amerikai elektronikus, nyomtatott és internetes médiumok működését szabályozó Szövetségi Kommunikációs Bizottság előírásai.

Ám Donald Trump republikánus elnökjelölt egyes bejegyzéseit – például azokat, amelyek muszlimok amerikai beutazásának átmeneti betiltásáról szólnak – nem törlik, mint ahogyan azokat a bejegyzéseit sem, amelyeket egyesek gyűlöletbeszédnek minősítenek. Emiatt a Facebook sok belső munkatársa tiltakozását fejezte ki a vezetésnek, ám Zuckerberg – a lap információi szerint – már tavaly decemberben, az elnökválasztási folyamat kezdetekor az egyik belső értekezleten leszögezte: helytelen lenne az elnökjelöltségért küzdő bármelyik politikust cenzúrázni. A bejegyzéseket ellenőrző, moderáló alkalmazottak közül sokan felmondással fenyegetőztek.

  • Kapcsolódó cikkeink:

A lap információi szerint a Facebok politikáját meghatározó vezetők pénteken újabb részleteket közöltek a közösségi oldal várható politikájáról. „Az elkövetkező hetekben még több olyan információ közlését tesszük lehetővé, amelynek hírértéke van, jelentős, vagy közérdeklődésre tarthat számot, s ezek közzétételét még akkor is lehetővé tesszük, ha sérthetik előírásainkat” – idézi a The Wall Street Journal a vezetés írásban rögzített és a munkatársakhoz elküldött belső emlékeztetőjét.

A Facebook – amelynek elemzők becslései szerint az idén 300 millió dolláros bevétele van online politikai hirdetésekből – mindig igyekezett politikailag semlegesnek mutatkozni, jóllehet a céget és kulcsfontosságú vezetőit gyakran az a vád érte és éri, hogy a Demokrata Párt politikusait favorizálják. A Facebook álláspontjáról és belső vitáiról szóló információk azért érdekesek, mert a Pew közvélemény-kutató intézet szerint ez a közösségi portál az amerikaiak mintegy 44 százalékának elsődleges hírforrása.

Forrás: MTI

Friss hírek

A kávéról kicsit másképp (x)

Hatékonysági és újrahasznosítási lázban ég a világ, miért éppen a kedvenc forró fekete italunk alapanyaga lenne híján az alternatív felhasználási ötletekből, miért éppen a benne rejlő lehetőségeket ne aknáznánk ki?

Read More »