Fejenként 32 centbe kerül az EP-kampány

Tegnap kezdetét vette a jövő évi európai parlamenti választáson való részvételre buzdító központi kampány. Ez a vártnál jóval olcsóbb lesz, a parlament 16 millió eurót fog rá elkölteni, ami annyit jelent, hogy az Európai Unió állampolgárai fejenként 32 centtel járulnak hozzá.

A kampánnyal 28 tagország 507 millió lakosát, 400 millió választópolgárát kívánják megszólítani, különböző reklámok segítségével.

„Mielőtt bárki bírálni szeretné ezeket a kiadásokat, felhívnám a figyelmet, hogy az amerikai választási kampány hatmilliárd dollárba kerül, bár tény, hogy ennek az összegnek a jelentős része magánpénzből megy” – nyilatkozta Juana Lahousse-Juárez, az Európai Parlament általános kommunikációs igazgatója. Ezen a központi kampányon kívül minden tagállam saját kampányt is szervez lakosainak, egyelőre nem tudni, Szlovákia mennyit fordít erre a célra. Az Európai Parlament kampányának fő mottója az „Ez most más”. A politikusok ezzel azt akarják sugallni, hogy az állampolgároknak a jövőben sokkal több lehetőségük lesz arra, hogy befolyásolják az uniós történéseket. Például azzal, hogy a választások után az Európai Parlamentnek először lesz jogköre arra, hogy megválassza az Európai Bizottság elnökét. „Igazolni akarjuk, hogy a választók érdekeit képviseljük, az ő jogaikat védjük. Az emberek többé nem érezhetik azt, hogy róluk döntünk, de nélkülük, zárt ajtók mögött” – mondta Lahouse-Juárez. Az Europai Parlament most főként a fiatal nemzedék érdeklődését szeretné felkelteni. A parlament Facebook-oldalán próbálják serkenteni a fiatalokat arra, hogy vegyenek részt a választásokon. Az oldal egyébként fél éve működik, s mindeddig csak százezer kedvelője (lájkolója) van. Lahouse-Juárez meggyőződése, hogy év végéig a szám túllépi az egymilliót. Hogy ezt miképp akarják elérni, már nem árulta el. Már most biztos, hogy a választási kampány nem elég az unió népszerűségének növelésére, a lakosok silány érdeklődését az uniós események iránt csak nehezen lehet majd megváltoztatni. Ráadásul, nemcsak az állampolgárok, de a politikusok körében is egyre több a szkeptikus. Elemzések szerint a 2014-es parlamenti választásokon az eddiginél jóval nagyobb befolyáshoz juthatnak az euroszkeptikus pártok, ami minimum a válság sújtotta országoknak nyújtandó esetlegese újabb anyagi segítséget sodorhatja veszélybe.

Új Szó

Friss hírek

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »
Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »