Sípályákon hajszolhatják majd a választókat Szlovákiában

Az ország történetében először lesz télen a választások előtti kampány. A politikusoknak így új módszereket kell találniuk a választók megszólítására. A kampányrendezvényeket terek helyett csarnokokban kell majd tartani, sör helyett pedig inkább forralt bort fognak osztogatni a választóknak. Egyes pártok már jelezték, a sípályákon is megkeresik a választókat.

Ha nyárra, vagy őszre esik a választási kampány, a forgatókönyv rendszerint változatlan: a pártok választási stábjai a városok vagy falvak főterein, focipályáin tartják a rendezvényeket, gulyást főznek, sört csapolnak. Ezt viszont télen aligha lehet kivitelezi. A sört forralt bor, a tereket pedig minden bizonnyal kultúrházak, vagy fedett csarnokok fogják felváltani.

Pavel Haulík szociológus szerint az előző évekből ismert „személyes kampány”, tehát amikor a politikusok szemtől szembe találkoznak a választókkal, háttérbe szorul. „Új kommunikációs technológiák kerülnek előtérbe, a politikusok – az SaS mintájára – többet használják majd az internetes közösségi portálokat” – állítja Haulík.

„Mivel az országban rendkívül közkedvelt a síelés, nem tartom kizártnak, hogy több politikus a sípályákon is kampányolni fog. Ez azért is praktikus, mert ilyen rendezvényt nem kell különösebben hirdetni, az emberek úgy is ott lesznek a sípályákon, csak szét kell osztani a teát meg a rumot” – mondta Haulík.

Karácsony kampány nélkül

Az idei kampány rendkívül rövid lesz, ráadásul néhány hétre félbeszakítja a karácsony, illetve az újév. Az ünnepeket mindenki otthon, a tévé előtt tölti, és nem ajánlatos, hogy a meghitt ünnepi hangulatot a pártok kampánnyal zavarják meg – ez ugyanis végső soron többet árthat, mint segíthet egy politikai mozgalomnak.

„A helyükben biztos nem zavarnám karácsonykor az embereket politikával. Ilyenkor mindenki nyugalmat akar. Képzeljék el, ahogy a karácsonyi vásárban a karácsonyi dalok helyett egy politikus buzdítja az embereket a szavazásra” – mondta lapunknak Simona Líšková, az Applepie reklámügynökség projektmenedzsere.

Jövőre olcsóbb lesz a reklámidő

A pártok vélhetőleg csak 2012 januárjától látnak neki az igazi kampánynak.

„Főleg azért, mert az ünnepek előtt a reklámidő sokkal drágább a televíziókban, mint januárban vagy februárban. Ráadásul az összes létező reklámfelületet vagy lehetséges reklámidőt már hónapokkal korábban felvásárolták a magáncégek. Például a mobilszolgáltatók karácsonyi kampánya olyan intenzív, hogy a politikai reklám elveszne, ilyen feltételekkel pedig nem lenne értelme. A pártok az ünnepek után több teret kaphatnak, ráadásul mindezt jóval olcsóbban megúszhatják” – mondta Líšková. A jövő évi kampány, az eddigiekhez képest ráadásul sokkal szerényebb lesz. Az előző parlamenti választások óta még két év sem telt el, a pártok az akkori kampányra felvett kölcsönöket sem törlesztették még, és máris új korteskedést kell finanszírozni. Ezt újabb banki kölcsönökből, szponzori ajándékokból fogják fedezni.

Azt, hogy mennyit fognak költeni a kampányra, egyelőre nem akarják elárulni a pártok – valószínűleg még nem is tudják. Több párt még a választási stábját sem állította össze.

Új Szó

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »