Versenyben Erdély légteréért

Egyenként több millió lejes beruházásokkal folytatja versengését a kolozsvári és marosvásárhelyi nemzetközi repülőtér.

Annak ellenére, a Kolozs Megye Tanácsa és Maros Megye Tanácsa is egyetért abban, hogy a kolozsvári, illetve marosvásárhelyi nemzetközi repülőtérnek nem versengésre, hanem együttműködésre kell törekednie, a két, egymástól alig száz kilométerre lévő légikikötő között folytatódik a szakértők által „esztelennek” tartott konkurenciaharc.

Legutóbb a Kolozs megyei önkormányzat hagyott jóvá jelentős összeget a szamosfalvi reptér fejlesztésére, Maros megyében pedig a múlt héten fejezték be a vidrátszegi reptér non-schengeni utasterénék kibővítését.

„Fantombizottság”

A két megye önkormányzatának abban sikerült megegyeznie, hogy közös bizottságot hoznak létre reptérügyben. A testületben a megyei tanácsok és a légikikötők képviselői vesznek részt. Fekete Emőke, Kolozs Megye Tanácsának alelnöke elmondta, a bizottság feladatfüzetet dolgoz ki egy konzulens cég kiválasztására, amely majd megvalósíthatósági tanulmányt készít a két reptér együttműködési módozatairól.

Fekete Emőke szerint azonban ez a testület nem halad a munkával. „Az utóbbi időben keveset hallottam a tevékenységükről” – ismerte el az alelnök.

A Kolozs Megyei Tanácsa legutóbbi, június végi ülésén elfogadta azt az 1,6 millió lejes költségvetési összeget amelyet a kolozsvári nemzetközi repülőtér közelében levő földterületek kisajátításának következtében a jelenlegi tulajdonosoknak fizetnének ki. Fekete Emőke tájékoztatása szerint a területkisajátításokkal zárul majd le annak a következő beruházási projektnek az első fejezete, amelynek eredményeként a nemzetközi reptér újabb, 3500 méteres kifutó-landoló pályával bővülne.

Kitekintő / Új Magyar Szó

Friss hírek

Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »