Tizenhárom százalékos béremeléssel és azzal az ígérettel lettek „gazdagabbak” a Mioveni-i gépkocsigyár alkalmazottai, hogy mégsem költözik Marokkóba a Dacia – derült ki a munkaadó és a szakszervezet hétfő este lezárult, több mint egyhónapos tárgyalássorozata végén.
A januárra visszamenőleg számolt béremelést egyéb juttatások – például prémiumok és ösztönzők – is kiegészítik, ennek részleteiről azonban nem kívánt nyilatkozni a Mediafaxnak Ion Iordache. A Dacia szakszervezeti vezetője azonban határozottan cáfolta azokat a román sajtóban megjelent híreszteléseket, miszerint a Renault bezárja romániai szerelőcsarnokát és az egész gyártást elköltözteti a sokkal olcsóbb telephelynek számító marokkói Tangerbe.
„Igaz ugyan, hogy egyes Dacia-modellek gyártása átkerül Tangerbe, ez azonban nem jelenti azt, hogy a piteşti-i üzemben csökkenne a termelés” – fogalmazott a szakszervezeti vezető, hozzátéve, a román telephely a Duster összeszerelésére szakosodik majd. A 15 ezer alkalmazottat foglalkoztató mioveni-i gyár a gazdasági válság ellenére jól teljesített az elmúlt két évben is: tavaly közel 350 ezer autót adott el, amely 12 százalékos forgalomnövekedést jelentett az előző évhez képest. A román gyártó piaci részesedése Európában 0,3 százalékkal nőtt, elérve az 1,6 százalékot.
Marokkóban jövő év elején kezdik el két új Dacia típusú gépkocsi gyártását. Az itt készülő autók 90 százalékát exportra szánják – a tervek szerint jelentős flotta érkezik majd belőle Romániába is. Jacques Chauvet Renault-igazgató reményei szerint a román vásárlók hűek maradnak a márkához annak ellenére is, hogy az az afrikai szerelőműhelyekből gördül ki.
Kitekintő / Új Magyar Szó