Az Amerika első hitvallás már csak a második helyre elég

Az 50 országot összehasonlító Nation Brands Index a világ nemzeteket értékelő felmérése – az idei lista szerint már nem az Egyesült Államoknak van a legjobb brandje a világban, a németek átvették a vezetést.

A Nation Brands Index a világ nemzeteket értékelő felmérése. A külföldiek megkérdezésével készült vizsgálat hat dimenzió eredményeit gyúrja egybe:

  • kormányzat
  • exporttermékek
  • emberek
  • kulturális örökség
  • turizmus
  • befektetés és letelepedés

A felmérés olyan tényezőket vesz számításba, mint hogy a megkérdezettek szerint milyen kép alakult ki az adott országban az életminőségről, a gazdasági környezetről, a toleranciáról vagy az előállított termékekről és szolgáltatásokról.

2005 óta minden évben 20 ezer embernek, 20 országba küldjük ki a kérdőívet, a résztvevőket pedig ENSZ-statisztikák alapján úgy választjuk ki, hogy minél jobban az általános populációt próbáljuk szimulálni – mondta el a lapnak a felmérés atyja, Simon Anholt. Hozzátette, hogy a felmérést 40 kormányzat használja, hogy képbe kerüljön a világban elfoglalt helyéről.

A Trump-hatás

Németország a tavalyi évben második volt, idén viszont már elsőnek futott be, míg az USA az élről egészen a hatodik helyig zuhant. Az elmozdulást Trump-hatásnak bélyegezték, mely egyértelműen megmutatkozik a kormányzás témakörben, ahol az ország megítélése a 19. helyről a 23. helyre esett.

Simon Anholt az USA visszaesésére reagálva elmondta:

“Úgy tűnik, hogy nem azért szeretünk egyes országokat, mert sikeresek, gazdagok vagy erősek, hanem főleg azért, hogy mit tudnak hozzátenni a világhoz, amelyben élünk.”

Trump elnök gyakran hangoztatott hitvallása, az “Amerika első” éppen annak a jele, hogy az USA már nem kíván hozzáadni a világhoz. Ez viszont hosszabb távon rossz hír az amerikai társadalomnak, hiszen éppen a pozitív hírnév a kereskedelem, a turizmus, a külföldi befektetések mozgatóereje. Donald Trump azon lépései, amelyekkel úgy próbálja élénkíteni az amerikai kereskedelmet, hogy az amerikai szükségleteket helyezi fókuszba, paradox módon éppen ellentétes hatást érhet el, hiszen ezzel csökkenti az ország márkaértékét.

Az első 5 helyezett

Sigmar Gabriel német külügyminiszter természetesen pozitívan fogadta Németország első helyét:

„A Németországról alkotott képet már nem csak a gazdasági ereje határozza meg. Az emberek szerint sok mindent tudunk elérni a világban” – nyilatkozta a lista közzététele után.

A lista második helyére a korábbi ötödik, Franciaország került, az Egyesült Királyság a Brexittel kapcsolatos bizonytalanságok ellenére maradt a harmadik helyen, míg a negyedik-ötödik helyet holtversenyben Kanada és Japán szerezte meg.

Forrás: DW / Independent

Felkapott hírek

Friss hírek