A Ford végül nem Mexikóból, hanem Kínából fogja exportálni az Egyesült Államokba a Focus új modelljét 2019-től, amivel 500 millió dolláros megtakarítást ér el – közölte Joe Hinrichs, az amerikai multinacionális vállalat globális működésért felelős ügyvezető alelnöke.
Ez az első nagyobb befektetési döntés, amelyet Jim Hackett, a Ford új vezérigazgatója hozott meg. Hackett május 25-én váltotta fel a cégén élén Mark Fields vezérigazgatót, akinek hároméves regnálása alatt közel 40 százalékkal csökkent a Ford-részvények árfolyama.
- Kapcsolódó cikkünk:
Joe Hinrichs elmondta, hogy hónapokkal ezelőtt, még Fields idején elkezdődtek a megbeszélések arról, hogy Kínába helyezik át a kisautógyártást, és nem Mexikóba, miként azt korábban tervezték. Bár olcsóbb lenne Mexikóban gyártani és onnan szállítani az autókat az Egyesült Államokba, semmint Kínában, a végső döntésben az volt a fő szempont, hogy ezáltal jelentős tőke szabadul fel, mivel a Fordnak így csak egy – kínai – üzemet kell átállítani az újgenerációs Focus gyártására, Mexikóban viszont kettőt kellett volna új gépekkel felszerelni.
„Tekintettel a Focushoz hasonló kisautók iránti gyenge amerikai keresletre, úgy gondoltuk, hogy a költség és tőke arányának optimalizálásában ez teremti meg a legjobb egyensúlyt” – tette hozzá.
A Ford Motor azt tervezi, hogy kedden tájékoztatja az amerikai kormányzatot a döntésről. Arra a kérdésre, hogy nem tart-e a külföldről behozott autók megadóztatásától, amellyel Donald Trump elnök a Mexikóból importált autókat fenyegette meg, Hinrichs kijelentette, hogy a tőkemegtakarítás fontosabb, mint a kínai gyártmányú Focusok esetleges megadóztatásával járó kockázat.
Trump Twitteren szólt be Kínának és az USA-t elhagyó cégeknek
A Focus jelenlegi modelljét a michigani Wayne üzemében gyártják, a termelést 2018 közepén állítják le. Attól nem kell félni, hogy emiatt munkahelyek szűnnek meg, mivel a Focus helyett a Ranger új modelljére állnak át ebben az üzemben.
Forrás: MTI/Reuters