Néhány kínai cég szankcionálása megbénítaná Észak-Koreát

Észak-Korea külföldi fedőcégek hálózatának segítségével kijátssza az ellene érvényben tartott nemzetközi büntetőintézkedéseket, és folytatni tudja tiltott katonai programjait, de elég volna csak viszonylag kevés kínai társaságot célba venni ennek akadályozására – állapítja meg egy washingtoni központú elemzőintézet kedden kiadott jelentésében.

Nem elég újabb és újabb szankciókat bevezetni Phenjan ellen annak érdekében, hogy lemondjon nukleáris és ballisztikusrakéta-programjáról, mert külföldi céghálózata segítségével, ártatlannak látszó kereskedelmi ügyletek révén hozzájut annyi pénzhez és olyan eszközökhöz, amelyekkel folytathatók e programok – olvasható a C4ADS nevű intézet elemzésében.

Minél szigorúbbak a szankciók, annál fontosabb szerepet játszanak a külföldi fedőcégek – teszi hozzá a C4ADS, amely szerint az eddigieknél célzottabb és pontosabban alkalmazott büntetőintézkedéseket kellene bevezetni Phenjan ellen, hogy rákényszerítsék: térjen vissza a tárgyalóasztalhoz.

Az intézet szerint 2013 és 2016 között alig több mint 5000 olyan kínai cég volt, amely kereskedett Észak-Koreával – árut szállított neki a világból és vásárolt tőle -, miközben Dél-Koreával 67 ezer kínai cég kereskedett. Ráadásul tavaly mindössze 10 cég vitte be Kínába az Észak-Koreából elindított áruk 30 százalékát.

A C4ADS kiemel egy kínai céget, a Dandong Dongyuant, amely az említett négy évben 28,5 millió dollár értékű árut szállított Észak-Koreába, részben kettős – katonai és polgári – felhasználású termékeket. A C4ADS szerint Washington és Szöul már büntette a Dandong Dongyuant.

Elég volna csak az ilyen jelentősebb kínai cégeket büntetni, máris nagyban meg lehetne bénítani Észak-Korea kereskedelmét. Észak-Korea nem annyira elszigetelt ország, mint sokan gondolják, de szankciókkal nyomást lehet rá gyakorolni – állapítja meg az elemzőintézet.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/AFP/Reuters

Felkapott hírek

Friss hírek

Csak az elektromos autókban bízik a T&E civil szervezet

Mintegy 43 millió súlyosan környezetszennyező dízelüzemű jármű közlekedik az Európai Unió útjain, és a számuk tovább nő immár három évvel a dízelbotrány kirobbanása után is - írta keddi jelentésében a Transport & Environment (T&E - Közlekedés és Környezet) nevű nemzetközi civil szervezet.

Read More »

Erdogan következő célpontja: a bankrendszer

Erdogan török elnök úgy véli, a hatóságoknak utána kellene néznie az Isbank igazgatótanácsában ülő ellenzékieknek – jelentette a Hurriyet, melynek hatására az ország legnagyobb tőzsdén forgó bankjának a részvényei zuhanásba kezdtek. Az ellenzék szerint Erdogan a banki tulajdonrészt vélhetőleg az immár általa irányított nemzeti vagyonalapba kívánja beolvasztani.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás