Miért nincs jövőjük a külföldi startupoknak Kínában?

Minden nemzetközi startup álma belépni a kínai piacra, ugyanis az ország több mint 1,3 milliárd lakosa, melyből 730 millió van jelen online, vonzó szinte minden olyan vállalkozás számára, amely bővülni kíván. Az ország azonban elég nagy piac a helyi vállalatoknak, hogy újratervezhessék a saját demográfiai helyzetükre lokalizált megoldást, ami megnehezíti a külföldi vállalkozások számára a hozzáférést.

„A Kínát elérni kívánó külföldi cégek 99 százalékának nincs értelme belépni az ország piacára. A maradék egy százaléknak pedig meg fel kell tennie a kérdést: mi az, amiben jobbak vagyunk, mint bármely Kínában már létező cég?” – mondta Oscar Ramos, a Chinacelerator startup inkubátor programigazgatója. A vállalat külföldi cégeknek nyújt segítséget a kínai határokon átívelő kapcsolatok kialakításában.

„A jó startupokat finanszírozzák és rohamléptekben fejlesztik, hogy gyorsan működjenek. A kínai vállalatok hosszú ideje sokszorosítják a dolgokat, ezért nagyon jók is ebben” – mondta Ramos a kínai ökoszisztémáról.

A kínai felhasználó nagyon más

„Láttunk vállalatokat Kínába érkezni, és az értékteremtéshez egy másik demográfiai típushoz alkalmazkodni. Később azonban ezek a cégek rájöttek, hogy sikeresebbek Délkelet-Ázsiában, ahol kamatoztatni tudják beszerzési csatornáikat” – fejtette ki Ramos.

Az olyan platformok, mint a Google vagy a Facebook, a leggyakoribb módja annak, hogy egy induló vállalkozás számos új felhasználót toborozzon magának. Kínában jelenleg mindkettőt blokkolják.

A China Internet Network Information Center szerint tény, hogy a kínai online forgalom körülbelül 96 százaléka belföldi szervereken keresztül bonyolódik.

Végül is vannak lehetőségek

Amikor versenyelőnyről van szó, számos iparág gyorsan növekszik. Ramos szerint ebben rejlik a lehetőség a külföldi vállalatok számára, ugyanis Kínában nincs elég szakember ahhoz, hogy lépést tartsanak ezzel a rohamos fejlődéssel. Továbbá egy külföldi márka valójában előny az ilyen iparágakban. Ide tartozik egyébként az egészségügy, az oktatás, a divat és az élelmiszeripar, valamint a kiterjesztett és virtuális valóság, melyekre manapság igen nagy a kereslet.

Kétirányú utca

Csakúgy, minthogy a külföldi startupoknak nehéz bejutni Kínába, nem gyakran hallunk olyat, hogy egy induló kínai vállalkozás globális sikerre tesz szert.

„A kínai vállalatok ugyanazzal a problémával szembesülnek, amikor nemzetközileg bővülni akarnak: megszokják, hogy a helyi fogyasztóiknak nagyon egyedi igényeik vannak, és nagyon különböznek a külföldi ügyfelektől” – fejtette ki Ramos.

Forrás: CNBC

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »