Az úgynevezett Žeželj-híd (Branko Žeželj tervezőről) építési munkálatai továbbra is állnak, s nem tudni, mikor folytatódnak, mert a Pro Industry cég munkásainak csak a tartozás egy részét fizették ki.
Zlatko Milanović, az egyik munkás a 021-nek azt mondja, a Mostogradnja a múlt héten csak kétmilliót utalt át nekik, ami a tartozának csak egy része. Mint mondja, még 14 millió dinárral tartoznak nekik, de nem kapnak semmilyen információt az ígéretek ellenére sem.
„Továbbra is várjuk, hogy kifizessék nekünk a tartozás többi részét, vagy legalább valahogy állapodjanak meg a Mostogradnjával. Nem kapunk semmilyen információt, július 27-én kellett volna folytatnunk a munkálatokat, de semmit nem mondtak nekünk, ezért nem áll szándékunkban folytatni” – mondja Milanović.
Hozzáteszi, csak a tartozás kezdeti részét fizették ki, ami az adóra kellett. Ha a Mostogradja a következő egy hétben nem válaszol, a munkások kénytelenek lesznek harmadszor is tiltakozni.
Branko Knežević, a Mostogradnja igazgatója korábban a 021.rs-nek azt mondta, folyamatban vannak a Žeželj-hídon folyó munkálatok folytatásával kapcsolatos megbeszélések, de még nincs eredménye. Azt mondja, azért halmozódott fel a tartozás, mert a Mostogradnjának nem fizették ki 2013 szeptemberétől máig a munkálatokat a szerződés alapján.
„A Mostogradnja jelentős mértékben saját eszközeivel pénzelte a Duna kitisztítását a központi oszlop zónájában, valamint a kivitelezést és a segédszerkezetek összeszerelését, az ívek összeszerelését, amellyel kimerítettük pénzügyi lehetőségeinket. Arra számítunk, hogy a helyzet a legrövidebb időn belül megoldódik, s az összes követelésünk kifizetése után, amely az alvállalkozó követeléseit is magában foglalja, folytatódnak a projekt munkálatai” – jelentette ki Knežević. Azonban arra nem kívánt válaszolni, hogy mekkora összegről van szó, s ki mindenki tartozik a Mostogradnjának.
A Žeželj-féle híd munkálatai 2011-ben kezdődtek, de a munkálatokat többször is megszakították, és átlépték a határidőket, mert a kezdetektől fogva nézeteltérések vannak a Szerbiai Vasutak és a fővállalkozó, a spanyol-olasz Azvi konzorcium között a munkálatok költségeivel kapcsolatban.
Kitekintő / Vajma.info