A keresőoptimalizálással, ezáltal a Google rangsorolással, a Google-indexszel kapcsolatban is sok a titok, a homály: mire jó, hogyan működik, miért fontos.
Cikkünkben igyekszünk a megismerhető titkokról lerántani a leplet, bemutatni, hogyan is működik a Google sokak által szidott, ám zseniálisan felépített rendszere, mi van az internetes keresés és a keresési találatok mögött.
A világháló és ami mögötte van
Ma már kijelenthető, hogy aki nincs jelen a neten, az nem is létezik, hiszen a világhálón kb. 55-57 milliárd weboldal van jelen szerte a világon. Ezek egymással a linkeken keresztül vannak kapcsolatban, így a keresőmarketingen belül a linképítés szerepe óriási.
A láthatóságot a keresők robotjai biztosítják, amelyek ismétlődően feltérképezik, indexálják, rendszerezik az oldalakat – akár a könyvtárosok egy könyvtárban a könyveket -, majd a találati listában jelenítik meg adott kulcsszóra, kifejezésre. Amelyik weboldalt nem indexálja a Google, az nem jelenik meg találatként, tehát a tét óriási. Az indexbe nem valós idővel kerülnek az adatok, hanem egy korábban feltérképezett, tárolt változatból.
A Google rangsorolási listájának rengeteg faktora van, nem is mind publikus, de amelyik igen, arra a találati listában való megjelenés érdekében kiemelt figyelmet kell fordítani. A legismertebbek:
- domain
- URL hossza
- kulcsszavak a tag-ekben
- kulcsszósűrűség
- képoptimalizálás
- tartalomfrissítés gyakorisága
- tartalom minősége
- kifelé mutató linkek száma és minősége
- honlap felépítése, navigálhatósága
Hogyan lehet bekerülni a Google-indexbe?
Az indexelés tehát kulcsfontosságú a találati listán való megjelenés szempontjából. Hogy szerepel-e a honlapod a tárolt listában vagy sem, azt egyszerűen leellenőrizheted.
Mit tehetsz, hogy bekerülj a világháló óriási katalógusába?
- átlátható honlapszerkezet: A honlapon belül a kulcsszavaknak megfelelő aloldalakat hozz létre, és rendezd azokat menüpontokba.
- oldaltérkép (sitemap.xml): Amennyiben rendszeresen gyártod a tartalmakat, oldaltérkép beküldésével segítheted és gyorsíthatod az indexelést.
- belső linkek: Érdemes az egyes aloldalakon más, saját oldalakra mutató linkeket elhelyezni, kattinthatóvá tenni bejegyzéseket, oldalakat, stb. Ezekkel nemcsak a felhasználókat segítjük, hanem a robotokat is.
- külső linkek: A linképítés fontossága a keresőoptimalizálás szempontjából jelentős, általa nemcsak az indexálás, hanem a találati listában való előrejutás is biztosítható.
- közvetlen beküldés indexelésre a Google Search Console-ba: Érdemes tisztában lenni a Search Console alapjaival, ez az eszköz ugyanis majdnem naprakészen mutatja azt, hogy a Google hogyan kezeli, hogyan látja a honlapunkat.
A keresőoptimalizálás szerepe
A minőségi tartalom, a minőségi linkek alapvető feltételei a SEO-nak, amelyek a honlapod Google-indexben való előrejutását biztosítják az általad meghatározott fontos kulcsszavakra.
Fizetett tartalom (x)