Nagyon jó éve lehet a légitársaságoknak

A korábban előre jelzettnél 3 milliárd dollárnál magasabb, 34,5 milliárd dollár összesített adózott eredményre számít ebben az évben a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) a légitársaságoktól, jövőre pedig ennél is nagyobb eredményre van kilátás.

Brian Pierce, a montreáli szervezet vezető elemzője a Genfben tartott konferencián ismertette, hogy a vártnál erősebb gazdasági növekedés miatt felfelé módosították korábbi előrejelzésüket. Felhívta ugyanakkor a figyelmet, hogy az árbevétel-arányos nyereség csökkenő trendet mutat, a 2017-es várható 8,3 százalékról jövőre 8,1 százalékra mérséklődhet. Az IATA előrejelzése szerint ezek ellenére 2018-ra a kumulált adózott eredmény a 38,4 milliárd dollár lehet, ami új rekordnak számít.

A legtöbb profitot továbbra is az észak-amerikai légitársaságok érhetik el, 2017-ben ebben a régióban idén 15,6, jövőre pedig 16,4 milliárd dollár adózott eredmény várható. Európában a légitársaságok a korábban előre jelzett 8,6 milliárd dollár helyett 9,8 milliárd dollár eredményt jelenthetnek, jövőre pedig 11,5 milliárd dollárra nőhet az összesített profitjuk.

A korábban kétszámjegyű bővülést felmutató Közel-Kelet a diplomáciai és egyéb problémák miatt az egyetlen olyan régióvá vált, amelyre az IATA csökkentette korábbi kilátásait. Jelenleg az IATA 300 millió dolláros profitot vár, amely jövőre sem haladja meg a 600 millió dollárt.

Brian Pierce kiemelte, hogy a légitársaságok teljesítménye nagyban múlik majd a költségek féken tartásán, mert a folyamatosan dráguló üzemanyag-költségek miatt az egy utaskilométerre jutó költség 2017-ben az előző évihez képest 1,7, jövőre viszont már 4,3 százalékkal lehet magasabb.

Ezt a hatást némileg ellensúlyozza, hogy a kedvező gazdasági teljesítmény miatt az utasszám idén elérheti a 4 milliárdot, jövőre pedig 4,3 milliárdra emelkedhet úgy is, hogy a légitársaságok 2018-ra eddig az ideihez képest 6 százalékkal kisebb mértékű kapacitás-bővítést jelentettek be.

Az IATA számításai szerint jövőre 2,7 millióan dolgozhatnak majd a légitársaságoknál, egy munkavállaló pedig átlagosan 109 ezer dollárral járulhat hozzá a GDP-hez.

Egymillió új munkahelyet hozhat létre Európában a hatékonyabb légiforgalmi irányítás

Az IATA kimutatásai szerint egymillió új munkahelyet hozhat és 245 milliárd euróval növelheti az Európai Unió tagországaiban a GDP-t a hatékonyabb légiforgalmi irányítás.

Rafael Schwartzmann, az IATA európai régiójának alelnöke a Genfben tartott konferencián kifejtette: csak 2016-ban 15,5 millió perc, azaz 11 ezer nap késést regisztráltak, ezek jelentős része kapacitáshiányból fakadt, vagyis abból, hogy a légiforgalmi irányító szolgálatok nem tudtak több gépet kezelni. Úgy vélte, ennek oka, hogy az európai légtér széttördelt, és nem lehet hatékonyan szervezni a forgalmat.

Bár az uniónak van hatékonyságfejlesztési programja, az Egységes Európai Égbolt (SES), amelynek lényege, hogy a légiforgalmi irányító szolgálatokat régiókba tömöríti. Ez a projekt viszont lassan halad, mert az államok nem akarják feladni saját légiforgalmi irányító szolgálataik függetlenségét. A helyzetet felismerve az IATA egy alulról jövő kezdeményezéssel nem az unióval, hanem a légiforgalmi irányító szolgálatokkal működik együtt azért, hogy csökkentsék a késéseket.

Schwartzmann beszélt a repülőterek által kivetett szolgáltatási díjakról is, elmondása szerint nagyon sok repülőtér visszaél piaci fölényével és folyamatosan emeli a díjakat. Az adatok szerint az elmúlt tíz évben a reptéri díjak a duplájára emelkedtek, miközben az átlagos jegyár 8 százalékkal mérséklődött. Hangsúlyozta, hogy az unió is felismerte már ezt a helyzetet és az IATA-val is együttműködve dolgoznak egy olyan jogszabályon, amely mindkét fél számára elfogadható.

  • Korábban írtuk:

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »