Kereslet hiányában az ACC elnapolta két akkumulátorgyár beindítását

Az olasz kormány visszavonta a Stellantis és a Mercedes-Benz akkumulátorokat gyártó üzemének támogatását, miután a projekt az európai elektromos járművek iránti kereslet lassulása miatt késedelmet szenved.

A kormány 200 millió eurót csoportosít át a kelet-olaszországi üzem építésére irányuló projektre szánt európai uniós forrásokból más zöldenergia-kezdeményezésekre – közölték tisztviselők.

Az Automotive Cells Company (ACC), egy akkumulátorgyártó vegyesvállalat – amelynek részvényesei a fent említett két autógyártó, valamint a TotalEnergies – három gigagyárat tervezett megépíteni Európában, franciaországi, németországi és olaszországi helyszíneken, összesen 7 milliárd eurós beruházással.

Júniusban azonban az ACC közölte, hogy leállítja az olaszországi Termoliban és a németországi Kaiserslauternben lévő üzemek munkálatait, mivel a vállalat az elektromos járművek iránti kereslet lassulása közepette alacsonyabb költségű akkumulátorokra áll át.

Mercedes-Benz energiatároló rendszer – kép forrása: media.mercedes-benz.com

Az észak-franciaországi gyárban megkezdődött a termelés, az olaszországi üzemben pedig a Stellantis 2028-ig folytatja a belső égésű motorok gyártását, hogy enyhítse az akkumulátorgyár késedelmének munkaerőpiaci hatásait.

Giorgia Meloni kormánya és a Stellantis az elmúlt hónapokban többször is összeütközésbe kerültek, először az Alfa Romeo új modelljének névhasználata miatt volt egy vitájuk, majd a Fiat Marokkóban gyártott 500-asait foglalták le egy olasz kikötőben, végül pedig az sem tetszett a kormánynak, hogy az autógyártó bejelentette: a kereslet iparági szintű visszaesése miatt munkahelyek leépítését tervezi Olaszországban.

  • Kapcsolódó cikkeink:

A Stellantis a múlt héten közölte, hogy az európai megrendelések hiánya miatt a következő hónapban leállítja az elektromos Fiat 500-as gyártását az olaszországi Torinóban.

Számos európai vállalat fektetett be lítium-ion akkumulátorok gyártásába, de az elektromos autók iránti kereslet növekedése lassabban fejlődik, mint ahogy azt az iparág egyes szereplői várták. A valós problémát az is jelzi, hogy a svéd székhelyű Northvolt, Európa legfejlettebb akkumulátorgyártó szereplője bejelentette, hogy üzletágának szűkítését és a költségek csökkentését tervezi.

Forrás: Automotive News Europe

Hozzászólások ()

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »