Olaszország szívesen lenne a Chery európai bázisa

Olaszország a Stellantis mellett egy második gyártót is szeretne az országba csábítani, amely mintegy 300 000 járművel növelné a nemzeti termelést. Itt jön képbe Kína.

A kínai vállalatok ugyanis már jó ideje az európai gyártás lehetőségeit mérik fel, mivel az Európai Unió azt fontolgatja, hogy magasabb vámokat vet ki a Kínából származó autóimportra.

Róma ezzel párhuzamosan évi 1,3 millió járműre akarja emelni Olaszország nemzeti autógyártását a jelenlegi, évi 800 ezer alatti értékről, és már tárgyalásokat folytat a Stellantis csoporttal – melyhez többek között a Fiat, a Jeep, az Alfa Romeo, az Opel és a Peugeot márkák tartoznak -, hogy az évtized végére évi 1 millió darabra növeljék a csoport termelését, amire legutóbb 2017-ben volt példa.

Nyitott kapuk

Magyarországhoz hasonlóan az olasz kormány sem utasítana el egy kínai beruházást az autóipar felpörgetése érdekében, így a közeljövőben akár két kínai gyártó is megjelenhet az olasz piacon – írja az autólízingre szakosodott Next Auto.

Az egyik a Stellantis kínai partnere, a Leapmotor, mellyel a Stellantis olcsó elektromos autókat gyártatna Olaszországban, a Fiat torinói Mirafiori üzemében – akár évi 150 ezer darabot.

A másik pedig egy új szereplő lehet, aminek az országba csábításában az olasz kormány is aktívan részt vesz. Adolfo Urso elmondta, hogy Olaszország tárgyalásokat folytatott a Teslával és három meg nem nevezett kínai autógyártóval, melyek képviselői tavaly látogatást is tettek az országban, hogy felmérjék a befektetési lehetőségeket.

A források szerint a Chery mellett a Great Wall Motor volt még a kínai autógyártók között, amelyek kapcsolatban álltak Rómával és Olaszországban jártak, illetve BYD érdeklődött, amely azonban decemberben Magyarországot választotta első európai autógyárának.

A BYD kiesésével így a Chery az a gyártó, melynek beruházásában Róma leginkább bízik. A Chery a jelenlegi tervek szerint az Omoda és a Jaecoo márkákat az összes főbb európai piacon bevezeti. Az Omoda 5 crossover még idén megjelenik Európában, a Jaecoo 7 SUV értékesítését pedig 2025-től tervezi a gyártó.

Az Omoda modellje a 2023 őszén megrendezett Globális OMODA felhasználói konferencián. Kép forrása: Omoda Hungary

Iparági források szerint a Chery egy meglévő üzem felújítására vagy egy teljesen új olaszországi üzem felépítésére is nyitott, ugyanakkor más európai lehetőségeket is megvizsgál, beleértve a Nissan korábbi barcelonai üzemét is, melyet 2021 decemberében zártak be, és a spanyol kormány azóta is keresi a megoldást arra, hogy valamilyen formában felélessze az ottani aktivitást.

Hozzászólások ()

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »