Nem szabad félvállról venni, ha kopog a kormánymű (x)

Az, hogy egy autó tökéletesen jól kormányozható legyen, alapvető fontosságú. Ha bármilyen kis mértékű hiba is van a rendszerben, azt rendkívül komolyan kell venni. Ha a kormányművel valami gond adódik, az balesethez, sőt, akár tragédiához is vezethet.

 

Mivel emberi életekről van szó, ezért a javítást egyáltalán nem szabad halogatni. Érdemes mihamarabb ajánlatot kérni a Szervokormány javítás csapatától, ők ugyanis nagy tapasztalattal rendelkeznek a kormányművek felújítása kapcsán.

A kormánymű kopogását pont annyira komolyan kell venni, mintha az autó nehezen indulna, vagy nem megfelelően működne a fék. Megeshet ugyanis, hogy a futómű felől érkező kopogás először csak alkalmanként fog jelentkezni, később pedig rendszeressé válik. Idővel előfordulhat, az autó egyenes úton sem fog stabilan egyenesen haladni, miközben a kormány holtjátéka megnövekedhet.

Csak a kormánymű cseréje jelent megoldást?

Ha az ember elviszi márkaszervizbe az autóját, akkor ott biztosan fognak megoldást találni a problémára. A kérdés csak az, hogy milyen áron. A legegyszerűbb megoldásnak a kormánymű cseréje tűnik, ám ez több százezer forintba kerül. Egyik pillanatról a másikra ezt nem mindenki tudja előteremteni.

Ha az első tüneteket követően azonnal szakszervizhez fordul az ember, akkor könnyen lehet, hogy a kormánymű felújításával is megúszható a dolog. Ez nem egy olyan művelet, ami rendkívül hosszú ideig tartana, viszont sokkal olcsóbb megoldás.

Nem kell rögtön a legrosszabbra gondolni

Bizonyos esetekben, például ha a kormánymű mechanikailag sérült, akkor valóban csak a kormánymű cseréje lehet a megoldás. A kopogás azonban egy tipikus hibajelenség, ami azt követően is felléphet, hogy valaki belehajt egy nagyobb kátyúba. Ilyenkor csak arról van szó, hogy elállítódik a kormánymű, de lehet, hogy a gömbfej a ludas.

A kormánymű cseréjének elenyésző részéért orvosolhatók az efféle problémák. A kopogás, lötyögés gyakran azt követően alakul ki, hogy elmozdulnak a helyükről azok a gumiszilentek, amik a kormányművet a karosszériához rögzítő csavarok rugalmas ágyazását biztosítják.

Csak a kormánymű kiszerelése után állapítható meg a hiba oka

Ránézésre semmiképp, de még a tünetek pontos leírását követően sem lehet megállapítani, hogy mi a gond egy adott kormányművel. A diagnózis felállításához feltétlenül ki kell szerelnie a kormányművet a szakembereknek. Ezt követően derülhet fény arra, hogy például a gyenge szilentek deformációjából adódik-e a hiba. Persze az is megeshet, hogy a kopogás arra vezethető vissza, hogy az egyik motortartó bak átszakad.

Fontos megjegyezni, hogy nem szabad lelkes amatőrre bízni a kormánymű javítását, felújítását, ezt csak szakember végezheti el. A felújítást követően a futóműállítás is fontos lépés. Mindez azonban akár ötszámjegyű összegből is megúszható, ami sokkal olcsóbb, mint amennyibe egy új kormánymű kerül.

Fizetett tartalom (x)

Hozzászólások ()

Friss hírek

www.szallerbeckmotor.hu

Megfontoltan két keréken (x)

A motorozás sokaknak a szabadság megtestesítője. E tevékenység által ki tudnak lépni a szürke hétköznapokból, amelyek zsúfolásig vannak szabályokkal és határokkal. Épp ezért könnyű átesni a ló túloldalára, és túl hevesen hajszolni a szabadság érzését két keréken.

Read More »