Nem szabad félvállról venni, ha kopog a kormánymű (x)

Az, hogy egy autó tökéletesen jól kormányozható legyen, alapvető fontosságú. Ha bármilyen kis mértékű hiba is van a rendszerben, azt rendkívül komolyan kell venni. Ha a kormányművel valami gond adódik, az balesethez, sőt, akár tragédiához is vezethet.

 

Mivel emberi életekről van szó, ezért a javítást egyáltalán nem szabad halogatni. Érdemes mihamarabb ajánlatot kérni a Szervokormány javítás csapatától, ők ugyanis nagy tapasztalattal rendelkeznek a kormányművek felújítása kapcsán.

A kormánymű kopogását pont annyira komolyan kell venni, mintha az autó nehezen indulna, vagy nem megfelelően működne a fék. Megeshet ugyanis, hogy a futómű felől érkező kopogás először csak alkalmanként fog jelentkezni, később pedig rendszeressé válik. Idővel előfordulhat, az autó egyenes úton sem fog stabilan egyenesen haladni, miközben a kormány holtjátéka megnövekedhet.

Csak a kormánymű cseréje jelent megoldást?

Ha az ember elviszi márkaszervizbe az autóját, akkor ott biztosan fognak megoldást találni a problémára. A kérdés csak az, hogy milyen áron. A legegyszerűbb megoldásnak a kormánymű cseréje tűnik, ám ez több százezer forintba kerül. Egyik pillanatról a másikra ezt nem mindenki tudja előteremteni.

Ha az első tüneteket követően azonnal szakszervizhez fordul az ember, akkor könnyen lehet, hogy a kormánymű felújításával is megúszható a dolog. Ez nem egy olyan művelet, ami rendkívül hosszú ideig tartana, viszont sokkal olcsóbb megoldás.

Nem kell rögtön a legrosszabbra gondolni

Bizonyos esetekben, például ha a kormánymű mechanikailag sérült, akkor valóban csak a kormánymű cseréje lehet a megoldás. A kopogás azonban egy tipikus hibajelenség, ami azt követően is felléphet, hogy valaki belehajt egy nagyobb kátyúba. Ilyenkor csak arról van szó, hogy elállítódik a kormánymű, de lehet, hogy a gömbfej a ludas.

A kormánymű cseréjének elenyésző részéért orvosolhatók az efféle problémák. A kopogás, lötyögés gyakran azt követően alakul ki, hogy elmozdulnak a helyükről azok a gumiszilentek, amik a kormányművet a karosszériához rögzítő csavarok rugalmas ágyazását biztosítják.

Csak a kormánymű kiszerelése után állapítható meg a hiba oka

Ránézésre semmiképp, de még a tünetek pontos leírását követően sem lehet megállapítani, hogy mi a gond egy adott kormányművel. A diagnózis felállításához feltétlenül ki kell szerelnie a kormányművet a szakembereknek. Ezt követően derülhet fény arra, hogy például a gyenge szilentek deformációjából adódik-e a hiba. Persze az is megeshet, hogy a kopogás arra vezethető vissza, hogy az egyik motortartó bak átszakad.

Fontos megjegyezni, hogy nem szabad lelkes amatőrre bízni a kormánymű javítását, felújítását, ezt csak szakember végezheti el. A felújítást követően a futóműállítás is fontos lépés. Mindez azonban akár ötszámjegyű összegből is megúszható, ami sokkal olcsóbb, mint amennyibe egy új kormánymű kerül.

Fizetett tartalom (x)

Hozzászólások ()

Friss hírek