Startup CEO titulusra sokan vágynak, ellenben nem vagyunk róla meggyőződve, hogy az ezzel járó feladatokkal is mindenki tisztában van. Emiatt szerettünk volna tiszta vizet önteni a pohárba a munkakört illetően.
Rózsaszín köd és hangzatos szavak helyett a valóságot fogjuk most prezentálni. Avagy részleteiben igyekszünk szemléltetni, mi mindenből állnak a manapság roppant népszerű pozíció tényleges feladatai.
Mi jelenti egy startup CEO feladatkörének központi magját?
Bár a vállalkozások ezen formátumában elképesztően sok a felmerülő ötlet és lehetséges irány, a vezetőnek mégis tudnia kell priorizálni ezek között. Ő az, aki szűri az ötleteket és fegyelmezetten jó irányban tartja a csapatot.
Tisztában van olyan gyakorlati kérdésekkel, mi a CRM jelentése vagy mi az a MiniCRM konkrétan, ahogy a feladatával is, miszerint rendet hivatott teremteni a káoszban. Neki kell meghatároznia, hogy szervezeti szinten milyen fő problémát oldanak meg.
Ahogy azt említettük, egy ilyen szervezetben rengeteg az alkotni vágyó, kreatív csapattag. A vezető az, aki jó érzékkel kiválasztja azokat a koncepciókat, amelyek tényleg profilba vágnak, a céget pedig ténylegesen előre viszik.
Egy startup CEO-jának bizony HR típusú feladatai is vannak
Abban az értelemben bizonyosan, hogy jó motivátornak kell lennie. Fel kell izzítania, és fenn is kell tartania a munkaerő lelkesedését egy olyan pozitív jövőképpel, amely mögé kivétel nélkül mindenki felsorakozik.
Ez a poszt bizony azzal is jár, hogy az ember minden egyes nap problémamegoldó. A műfaj természetes velejárója, hogy a szervezet első éveiben sok visszautasítással és problémával kell megbirkózni. Tűrni és bírni kell ezeket a megpróbáltatásokat.
Mindezek mellett szükség van jó beszélőkére is. Merthogy a csapat fejének kétségtelenül jól kell tudni kommunikálnia. El kell tudni adnia a közös munka lehetőségét a legtehetségesebb szakembereknek, illetve a leendő befektetők meggyőzésének a készsége sem hátrányos.
Talán ez a legfőbb feladat mind közül
Akad egy olyan terület a felvázolt munkakörön belül, amely gyakorlatilag minden mást felülír. A vezetőnek kell ugyanis gondoskodnia arról, hogy mindig legyen elég pénz a bankban. Máskülönben földbe áll az egész projekt.
A dolognak több rétege is van. Egyrészt rendkívül sokat számít a leendő és a meglévő vevők megismerése. A jó CEO álmából felkeltve is kívülről fújja, mit akar a célközönség, és hogyan tudja kiszolgálni a legfőbb fájdalompontot.
Tartósan csak akkor lesz pénz a bankban, ha a csapat által megálmodott és kitalált termék vagy szolgáltatás eladható. Ennek jegyében olyan értékajánlattal kell előrukkolni, amire megvan az igény és a fizetőképes kereslet.
Ehhez kell társítani egy a gyakorlatban is működő stratégiát. Amennyiben mindez flottul működik, a csapat feje a legfőbb feladatát tekintve jól teljesít.
Fizetett tartalom (x)