Egy startup CEO munkájának fő esszenciája (x)

Startup CEO titulusra sokan vágynak, ellenben nem vagyunk róla meggyőződve, hogy az ezzel járó feladatokkal is mindenki tisztában van. Emiatt szerettünk volna tiszta vizet önteni a pohárba a munkakört illetően.

Rózsaszín köd és hangzatos szavak helyett a valóságot fogjuk most prezentálni. Avagy részleteiben igyekszünk szemléltetni, mi mindenből állnak a manapság roppant népszerű pozíció tényleges feladatai.

Mi jelenti egy startup CEO feladatkörének központi magját?

Bár a vállalkozások ezen formátumában elképesztően sok a felmerülő ötlet és lehetséges irány, a vezetőnek mégis tudnia kell priorizálni ezek között. Ő az, aki szűri az ötleteket és fegyelmezetten jó irányban tartja a csapatot.

Tisztában van olyan gyakorlati kérdésekkel, mi a CRM jelentése vagy mi az a MiniCRM konkrétan, ahogy a feladatával is, miszerint rendet hivatott teremteni a káoszban. Neki kell meghatároznia, hogy szervezeti szinten milyen fő problémát oldanak meg.

Ahogy azt említettük, egy ilyen szervezetben rengeteg az alkotni vágyó, kreatív csapattag. A vezető az, aki jó érzékkel kiválasztja azokat a koncepciókat, amelyek tényleg profilba vágnak, a céget pedig ténylegesen előre viszik.

Egy startup CEO-jának bizony HR típusú feladatai is vannak

Abban az értelemben bizonyosan, hogy jó motivátornak kell lennie. Fel kell izzítania, és fenn is kell tartania a munkaerő lelkesedését egy olyan pozitív jövőképpel, amely mögé kivétel nélkül mindenki felsorakozik.

Ez a poszt bizony azzal is jár, hogy az ember minden egyes nap problémamegoldó. A műfaj természetes velejárója, hogy a szervezet első éveiben sok visszautasítással és problémával kell megbirkózni. Tűrni és bírni kell ezeket a megpróbáltatásokat.

Mindezek mellett szükség van jó beszélőkére is. Merthogy a csapat fejének kétségtelenül jól kell tudni kommunikálnia. El kell tudni adnia a közös munka lehetőségét a legtehetségesebb szakembereknek, illetve a leendő befektetők meggyőzésének a készsége sem hátrányos.

Talán ez a legfőbb feladat mind közül

Akad egy olyan terület a felvázolt munkakörön belül, amely gyakorlatilag minden mást felülír. A vezetőnek kell ugyanis gondoskodnia arról, hogy mindig legyen elég pénz a bankban. Máskülönben földbe áll az egész projekt.

A dolognak több rétege is van. Egyrészt rendkívül sokat számít a leendő és a meglévő vevők megismerése. A jó CEO álmából felkeltve is kívülről fújja, mit akar a célközönség, és hogyan tudja kiszolgálni a legfőbb fájdalompontot.

Tartósan csak akkor lesz pénz a bankban, ha a csapat által megálmodott és kitalált termék vagy szolgáltatás eladható. Ennek jegyében olyan értékajánlattal kell előrukkolni, amire megvan az igény és a fizetőképes kereslet.

Ehhez kell társítani egy a gyakorlatban is működő stratégiát. Amennyiben mindez flottul működik, a csapat feje a legfőbb feladatát tekintve jól teljesít.

Fizetett tartalom (x)

Hozzászólások ()

Friss hírek