A Tinder is bezárja a boltot Oroszországban

A Tinder és a Hinge társkereső alkalmazások tulajdonosa bejelentette, hogy több mint egy évvel az ukrajnai háború kitörése után leállítja működését Oroszországban.

A Match Group közölte, hogy márkái lépéseket tesznek a szolgáltatásokhoz való „hozzáférés korlátozására”, és június 30-ig teljesen kivonulnak az orosz piacról. A lépés jóval azután történik, hogy a 2022 februári inváziót követően számos globális vállalat megszakította kapcsolatait Oroszországgal.

Az amerikai vállalat kedden tette meg a bejelentést éves jelentésében, hozzátéve, hogy „elkötelezett az emberi jogok védelme mellett”.

A Vlagyimir Putyin ukrajnai invázióját követő közvetlen hetekben számos – főként nyugati – vállalat bejelentette, hogy felfüggeszti tevékenységét Oroszországban, vagy teljesen kivonul az országból. A fogyasztói nyomás növekedésével a McDonald’s, a Coca-Cola, a Starbucks és a Heineken is bejelentette, hogy megszakítja kapcsolatait az országgal.

A Tinder riválisa, a Bumble a már tavaly márciusban leállította tevékenységét Oroszországban és Fehéroroszországban, a Match Group azonban mindeddig kevés nyilvános nyilatkozatot tett oroszországi tevékenységéről.

A Moral Rating Agency kampánycsoport, amely a nyugati cégek Oroszországból való távozását követeli, azt mondta, hogy a Match Group indoklása, miszerint a távozás oka az emberi jogok védelme, nem hiteles, mivel a hasonló indokok miatt kivonuló vállalatok többsége már a konfliktus kezdetén lépéseket tett.

A Match Group egyik részvényesi csoportja a Friends Fiduciary Corp. a Reutersnek elmondta, hogy a vállalat folyamatos oroszországi jelenléte nem vet jó fényt a Matchre.

„Egy megbízható márkának nem áll jól, ha egy olyan országban folytatja tevékenységét, ahol az államfő ellen vádat emelt a Nemzetközi Büntetőbíróság” – mondta Jeff Perkins ügyvezető igazgató.

Forrás: BBC News / Instagram

Hozzászólások ()

Friss hírek

Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »