A foci helyett a divatot választotta Velence futballklubja

A Venezia FC az elmúlt szezonban kiesett az olasz labdarúgás legfelsőbb osztályából, a Serie A-ból, és a Serie B-ben sínylődik, de az Unesco Világörökség részét képező olasz város, Velence kis futballklubja más módon nagyon is nyerésre áll.

Az egyik divatlap „a labdarúgás legdivatosabb klubjának” nevezte a Venezia FC-t, a klub 110 euróért árulja futballmezeit, amelyek igazából már nem is sportruházatnak, inkább divatos luxuscikknek számítanak. A klub az elmúlt 12 hónapban két kiskereskedelmi egységet nyitott a Velence híres Rialto-hídja mellett található fő üzlete mellett.

A Venezia FC boltja zsúfolásig tele van turistákkal, akik divatos szuveníreket keresnek – függetlenül attól, hogy futballszurkolók-e vagy sem. Az árucikkek forgalma a 2019-20-as szezonban (még a Nike-val közösen) elért 730 000 euróról indulva 2021-22-ben az olasz Kappa szponzorálásával már meghaladta a 3 millió eurót és a klub idén még jobb számokat vár.

A futballmezek a Venezia FC esetében egyre inkább divatcikké váltak. Míg a legtöbb csapatnál a mezek a pályán lévő sztárjátékosok fotójával vagy mezszámával kerül piacra, a Venezia FC más megközelítést választott: az olasz divatházak hírnevére támaszkodott, reklámjaiban pedig nem a játékosok, hanem egy görög modell, Theopisti Pourliotopoulou szerepel Velence híres nevezetességei körül fotózva, akár egy divatlapban.

A 3 millió eurós bevételből persze a klub biztosan nem fog sztárjátékosokat igazolni, a futballvilágban ez mindössze aprópénz, de az ötlet kétségkívül eredeti.

https://www.instagram.com/p/Coz0fr-tgQB/

Forrás: Bloomberg / Instagram

Hozzászólások ()

Friss hírek