Passat méretű elektromos szedánnal jön jövőre a Volkswagen

Az ID. AERO koncepcióautó kínai bemutatójával a Volkswagen ízelítőt ad a márka első, teljesen elektromos hajtású szedánjából, mely méretében a Passatot, formavilágában pedig az ID szériát követi.

A leendő modell a prémium középkategóriás szedánok szegmensébe lesz pozícionálva, a Kínába szánt sorozatgyártású változat várhatóan 2023 második felében kerül forgalomba. A Volkswagen emellett azt tervezi, hogy 2023-ban a németországi Emdenben megkezdi az európai szériaváltozat gyártását és az észak-amerikai piacra is bevezetik a modellt.

A közel öt méter hosszú koncepciójárművet aerodinamikai elvek alapján tervezték. A kupé stílusban elegánsan hátrafelé lejtő tető hozzájárul a kiváló, 0,23-as légellenállás eléréséhez. Az ID. AERO nagy teljesítményű lítium-ion akkumulátorral van felszerelve, amelynek nettó energiatartalma 77 kWh. A hajtásrendszernek és az aerodinamikai tulajdonságoknak köszönhetően az új modell akár 620 kilométeres hatótávolságot is elérhet, így hosszú távú utazásra is alkalmas.

Az ID.3, ID.4 és ID.6 után az ID. AERO már a negyedik teljesen elektromos modellsorozat lesz Kínában. A Volkswagen regionális stratégiája alapján a fenntartható járművek vezető szállítójává kíván válni Kínában, a gyártó tervei szerint 2030-ban már legalább minden második Kínában értékesített VW modell elektromos lesz.

Stilisztikailag az ID. AERO a prémium középkategóriás szegmensben először ülteti át az ID. széria formatervét egy szedánra. Az aerodinamikusan kialakított orr-rész és tető gondoskodik arról, hogy a levegő optimálisan áramoljon a jármű felett. A légáramlást az enyhén behúzott, elválasztó éllel ellátott hátsó rész vezeti el. A kéttónusú, 22 colos keréktárcsák turbina stílusúak, a klasszikus ajtókilincseket pedig megvilágított érintőpanelek helyettesítik, amelyek még tovább csökkentik a légellenállást.

Az ID. AERO európai változata várhatóan 2023-ban gördül le a szerelőszalagról. Az elektromos járművek sorozatgyártásával Emden lesz az egyik első Volkswagen-gyár Alsó-Szászországban, mely döntően hozzájárul a modellpaletta villamosításához és a teljes új járműpark CO2-kibocsátásának csökkentéséhez.

Forrás: Volkswagen Newsroom

 

Hozzászólások ()

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »