Amikor valaki létrehoz egy vállalkozást, vagy új terméket dob a piacra, esetleg egyedülálló szolgáltatást akar reklámozni, fontos, hogy a márka, amit képvisel, pozitív tulajdonságokkal rendelkezzen. De ez nem minden! A márkaépítés egyik nagy titka a következetesség.
A márkaépítés lépései
Amikor valaki népszerűsíteni szeretné termékét, szolgáltatását, akkor elengedhetetlen, hogy márkaépítéssel is foglalkozzon. A márka megismertetésének egyik legjobb eszköze egy rendezvény szervezése, ahol a célközönségnek be lehet mutatkozni.
Egy igazán ütős rendezvény létrehozása azonban nem is olyan egyszerű, ezért érdemes beiratkozni akár egy olyan kurzusra is, ahol az alapokat el lehet sajátítani. A MOE Rendezvényakadémia folyamatosan indít online rendezvényszervező tanfolyamot, ahol kezdők és haladók is tanulhatnak a legjobb hazai szakemberektől. Itt a márkaépítés fontosságáról is szó esik, de számos más gyakorlati tanácsot is kaphatnak a résztvevők.
A márkaépítés első lépése tehát a célközönség és a küldetés meghatározása, amelyet egy érdekes rendezvénnyel lehet támogatni: jó, ha ekkorra már megvan a logó is. Ezt minél több helyen kell megjelentetni, hogy a vásárlók emlékezetébe vésődjön. Erre is kiváló lehetőség egy promóciós rendezvény.
Hogyan lehet kommunikálni egy márka előnyeit?
A márkaépítés mindig mindenhol zajlik: nemcsak a honlapon, szórólapon, közösségi médiában kell odafigyelni a megfelelő kommunikációra, ugyanilyen fontosak a személyes találkozások is.
Jó, ha a cég alkalmazottai tudnak azonosulni a márka küldetésével, mert így közös erővel lehetünk képesek dolgozni a sikerért.
Nagyon fontos a következetesség. A célközönséggel való kommunikációnak mindenhol egységesnek kell lennie. A hangvétel lehet baráti, humoros, szakmai, szolgáltatásközpontú vagy műszaki: a lényeg a hitelesség, a hűség.
Ha a honlap blogjában tegeződünk a vásárlókkal, akkor a közösségi média felületén és a hírlevelekben is így kell tennünk. Az egységes arculat kialakítása sok időbe telik, de egy kis odafigyeléssel egyszerűbb lesz minden.
További fontos tudnivalók a márkaépítésről
Egy adott termék, szolgáltatás csak akkor lesz sikeres, ha valóban emlékezetessé válik, és mindenkinek azonnal pozitív dolgok jutnak eszébe a márkanév hallatán.
A márkaüzenet fontosságát is meg kell említenünk: ennek mindig jól érthetőnek kell lennie. Egyszerűen és világosan kell tolmácsolni az emberek felé a márka értékeit, ki kell emelni a termék, illetve szolgáltatás jó tulajdonságait. Válaszoljuk meg az alábbi kérdést: miért jó az embereknek, ha az én általam kínált dolgot választják? Ha megvan a felelet, akkor nagy lépést tettünk előre a márkaépítés terén!
Apró trükkökkel, praktikákkal mindig élnünk kell, hogy kitűnjünk a tömegből: ezért is érdemes olyan szakemberek segítségét kérni a marketing folyamatok során, akik jól értenek a szakmához és szuper tanácsokkal tudnak ellátni bennünket.
Fizetett tartalom (x)