Tovább csúszhat a hatodik uniós szankciós csomag

Nem biztos, hogy az Európai Unió tagállamainak külügyminiszterei már most megegyezésre jutnak az Ukrajna elleni agresszió miatt Oroszországgal szembeni bevezetni tervezett, olajembargót is tartalmazó újabb szankciós csomagról – jelentette ki Josep Borrell uniós kül- és biztonságpolitikai főképviselő hétfőn.

Josep Borrell a tagállami külügyminiszterek egynapos brüsszeli tanácskozására érkezve azt mondta: egyes tagállamok, amelyek nem rendelkeznek tengerparttal, több nehézséggel szembesülnének az orosz olajra vonatkozó szankciók bevezetésével, mivel az olaj hozzájuk kizárólag csővezetékeken érkezik Oroszországból.

„Tárgyalunk erről, és mindent megteszünk a helyzet megoldása érdekében” – fogalmazott.

Nem biztosítható, hogy ez azonnal megtörténik, ugyanis az egyes tagállami álláspontok meglehetősen erősek – hívta fel a figyelmet Borrell, majd hozzátette: „de úgy gondolom, hogy ha megértjük egyes tagállamok sajátos helyzetét, és mindannyian erőfeszítéseket teszünk annak érdekében, hogy egységesek maradjunk Oroszországgal szemben, akkor sikerrel járunk”. Kijelentette: az Európai Unió aggódik a háború következményei miatt.

Arra a korábbi felvetésre vonatkozóan, hogy a tagállamoknak az év végéig lenne idejük fokozatosan leállítani az orosz importot, Hidvéghi Balázs, a Fidesz európai parlamenti képviselője azt mondta: ez rendkívül rövid idő egy olyan ország számára, mely szinte teljes mértékben függ az orosz olajtól. Egy olyan ország számára, amelynek nincs tengerpartja, ahova csővezetéken szállítják az olajat, az olajfinomítót és annak működését pedig az importált orosz olajhoz igazodva tervezték meg. Ezt nem lehet hat hónap alatt megváltoztatni. Több időre és megfontolásra van szükség – hívta fel a figyelmet.

2023 végéig jöhet Magyarországra az orosz olaj

Olajembargó: a magyar kormány csak a tengeri szállítás leállítását fogadja el

Az egész világnak mély gazdasági válsággal kell szembenéznie, áremelkedésekre, köztük különösképpen a villamosenergia és az élelmiszer árának emelkedésére kell számítania. Azt mondta: el kell magyarázni a világnak, hogy ezek a következmények nem a szankcióink miatt vannak, hanem a háború miatt. Oroszország ugyanis egyebek mellett megakadályozza, az ukrán búza exportját – emelte ki.

Finnország és Svédország NATO-csatlakozásával kapcsolatban a főképviselő hangsúlyozta: támogatja a két ország törekvését. Véleménye szerint az Európai Unió tagállamai szintén támogatják a döntést, és reményét fejezte ki, hogy felül lehet majd kerekedni a NATO egyes tagországainak ellenállásán.

A finn kormánypárt beállt a NATO-csatlakozás mögé

Alexander Schallenberg osztrák külügyminiszter érkezésekor azt mondta, Ausztria arra számít, hogy az EU a következő napokban megállapodásra jut az Oroszországgal szembeni hatodik szankciócsomagról.
„Biztos vagyok benne, hogy a következő napokban sikerül elfogadnunk a hatodik szankciócsomagot, noha nyilvánvaló, hogy tovább megbeszélésre van szükség” – fogalmazott Schallenberg, majd hozzátette: a tagállamoknak arra kell törekedniük, hogy az EU egységet mutasson Oroszországgal szemben.

Forrás: MTI

Hozzászólások ()

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »