A brit benzinkutak negyede még mindig üres

A brit forgalmazói szövetség szerint nem sokat javult csütörtökön az előző napihoz képest a nagy-britanniai üzemanyag-ellátási helyzet. A kamionsofőrök hiánya miatt kialakult ellátási gondok pánikszerű felvásárlási rohamokhoz vezettek, és ez kiskereskedelmi szinten már több mint egy hete súlyos üzemanyaghiányt okoz országszerte.

A brit lakossági piac 65 százalékát ellátó független kiskereskedelmi üzemanyag-forgalmazók szakmai szervezete, a Petrol Retailers Association (PRA) csütörtök este közölte, hogy az általa képviselt 5500 nagy-britanniai töltőállomás 27 százalékában még mindig nem lehet üzemanyagot kapni.

Ez ugyanakkor javulás, mivel szerdán a PRA tagvállalkozásainak még 37 százaléka, a hétvégén pedig kétharmaduk számolt be arról, hogy teljesen kifogyott az üzemanyagból. Brian Madderson, a PRA elnöke csütörtök este a BBC rádiónak nyilatkozva elmondta, hogy egyelőre „monumentális feladatnak tűnik” a vásárlási pánik enyhítése.

https://www.instagram.com/p/CUXSYKKty85/

Madderson szerint a kereslet a jelek szerint továbbra is kiugróan magas, nem enyhül a nyomás az autósok részéről, akik „akkor és ott akarják feltölteni kocsijukat, amikor és ahol csak tudják”. A kiskereskedelmi szövetség vezetője szerint az ellátási problémák Londonban és Délkelet-Angliában a legsúlyosabbak. A brit fővárosban a sajtó által idézett iparági források szerint pár napja a benzinkutak 90 százaléka kifogyott az üzemanyagból, miután a kereslet a megszokott szint hatszorosára ugrott.

A legnagyobb brit autóklub, az AA ugyanakkor csütörtök esti közleményében arról számolt be, hogy már látszanak a helyzet stabilizálódásának jelei. A szervezet ezek között kiemelte, hogy rohamosan csökken a segélyhívások száma olyan autósoktól, akiknek járművéből az országutakon kifogyott az üzemanyag. Az AA a hétvégén naponta még több száz ilyen hívást kapott.

A pánikszerű vásárlási roham a múlt hét közepén kezdődött, miután több nagy forgalmazó bejelentette, hogy kénytelen töltőállomásokat bezárni, mert a  tartályautó-sofőrök krónikus hiánya okozta logisztikai fennakadások miatt nem tudja teljes hálózatát folyamatosan ellátni üzemanyaggal.

Ezt a forgalmazó cégek eredetileg csak technikai jellegű tájékoztatónak szánták, és nem azt jelezték, hogy országos üzemanyaghiány alakult ki, a bejelentések után azonban hatalmas felvásárlási roham kezdődött a benzinkutaknál. A pánikhangulatot erősítette, hogy a kamionsofőrök hiánya az utóbbi időszakban az élelmiszerellátásban is fennakadásokat okoz. A brit kormány a kialakult helyzet láttán a minap bejelentette, hogy egy időre enyhíti a külföldi kamionsofőrök vízumszabályait a lakossági élelmiszer- és üzemanyag-ellátásban támadt fennakadások enyhítése végett.

Az intézkedés alapján ötezer külföldi kamionsofőr kaphat soron kívül átmeneti nagy-britanniai munkavállalási engedélyt mindenekelőtt  üzemanyag- és élelmiszerszállító teherautók vezetésére. A szakmai érdekképviseleti szervezetek azonban teljesen elégtelennek minősítették a kormányzati intézkedést, közölve: számításaik szerint a brit áruszállítási szektorból legalább százezer kamionsofőr hiányzik, elsősorban azért, mert a brit EU-tagság tavalyi megszűnése (Brexit) óta rengeteg uniós munkavállaló távozott Nagy-Britanniából. A Brit Nemzeti Statisztikai Hivatal adatai szerint a kamionsofőrök összesített száma az elmúlt egy évben a korábbi 305 ezerről 235 ezerre csökkent.

Forrás: MTI / Kitekintő

 

 

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »