300 millió dollárból fejleszti romániai üzemét a Ford

A Ford megerősítette, hogy 300 millió dolláros fejlesztéssel a romániai krajovai üzemében egy új kishaszonjárművet fog gyártani 2023-tól. A modell kínálatában a 2024-ben bemutatkozó, tisztán elektromos hajtású változat is szerepel, ami az első olyan sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autó lesz, ami Romániában készül – közölte kedden az amerikai gyártó.

Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke elmondta, hogy a krajovai üzem lesz a harmadik európai gyár, ahol elektromos hajtású járműveket fognak előállítani. Emlékeztettek, hogy jelentős fejlesztéseket hajtottak végre a Ford kölni és a törökországi Kocaeli gyárában, a krajovai üzem fejlesztésével pedig újra egyértelmű jelét adják annak, hogy a haszongépjárművek vásárlóit „egyre gyorsuló iramban szeretnék átvezetni a nulla károsanyag-kibocsátású Európába”.

A Ford februárban bejelentette, hogy 2024-re teljes haszongépjármű-palettáján elérhetővé teszi a nulla károsanyag-kibocsátású járműveket, és 2030-ra a haszongépjárművek kétharmada várhatóan már tisztán elektromos vagy plug-in hibrid meghajtású lesz.

A Ford a most bejelentett 300 millió dolláros fejlesztéssel együtt csaknem 2 milliárd dollárt fektetett be a romániai leányvállalatába a krajovai üzem 2008-as megvásárlása óta. A gyár 6000 dolgozó számára biztosít munkalehetőséget. A Ford az EcoSport és a Puma modelleket gyártja a dél-romániai üzemében, illetve az 1 literes EcoBoost motort.

A román sajtó kedden azt is közölte, hogy a Ford csaknem egy hónapig kényszerszabadságra küld mintegy ezer dolgozót romániai üzeméből, ahol az elektromos félvezetők globális hiánya miatt hat napig fog szünetelni a járműgyártás és 10 napig a motorgyártás. A vállalat közlése szerint április 26. és május 21. között csak két váltásban fog dolgozni három helyett az autógyártó részleg, ami a román sajtó számításai szerint mintegy 1000 dolgozót jelent, akik az említett időszakban megkapják a bruttó bérük 78 százalékát.

  • Cikkeink a témában:

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »