Földön kell tartani a 777-es Boeing gépeket, problémás az egyik hajtóműtípus

A Boeing arra kérte a légitársaságokat, hogy ne repüljenek egyes 777-es típusú gépekkel, amíg nem végeznek az amerikai hatóságok által kért vizsgálatokkal. Ez a típus szórta szét motorjának darabjait Denver felett, de most hasonlóan járt egy 747-es teherszállító is Hollandiában.

A lépés azokat a modelleket érinti amelyeket a Pratt & Whitney PW4000-es motorjával szereltek, ez a teljes flotta közel 10%-át érinti. A 777-200-as és 777-300-as típusok eleve idős modellek, rosszabb az üzemanyag-hatékonyságuk, mint az újabb modelleknek, így már csak öt légitársaság használja őket: a United, a Japan Airlines, az ANA Holdings, az Asiana Airlines és a Korean Air.

https://www.instagram.com/p/CLmOVFIsPUl/

A mostani földön tartás ugyan nem olyan kötelező jellegű repülési tiltás, mint amit a 737 MAX katasztrófák után rendeltek el a hatóságok, de kétségtelenül rosszul érinti a Boeing repülőgépgyártót. A denveri már a második problémás eset volt az utóbbi hónapokban, december 4-én a Japan Airlines egyik Tokióba induló járatánál észleltek meghibásodást a bal hajtőműben, ezért vissza kellett fordulnia a kiindulási repülőtérre.

A United Airlines egyik 777-es gépe – kép forrása: Pixabay.com

A japán közlekedésbiztonsági hatóság december 28-án közölte, hogy a bal hajtómű két lapátja sérült volt, az egyiken anayagfáradásból eredő repedést találtak. A vizsgálat még folyik ebben az ügyben, de közben Hollandiából is jelentettek egy hasonló esetet.

A holland hatóságok egy 747-400-as szállítógép ügyében vizsgálódnak, amely nem sokkal a Maastrichtból történő felszállás után hajtómű-alkatrészeket, kisebb fémdarabokat hagyott el, melyek a földre zuhanva könnyebb sérüléseket okoztak egy asszonynak a holland Meerssen városában és autókat is megrongáltak.

A szemtanúk szerint a gép egyik hajtóműve kigyulladt, de rendben le tudott szállni Liége repülőterén, mintegy 30 km-re Maastrichttól. A szállítógép New Yorkba indult és a problémás 777-esekhez hasonlóan a Pratt & Whitney PW4000-es sorozatú motorjával volt szerelve.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Reuters / The Guardian

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »