A Bing már nem a Microsoft mostohagyereke

Habár a Bing keresőrendszer továbbra sem annyira sikeres, mint a Google, döcögős startja után tíz évvel már majdnem háromszor több reklámbevételt generál, mint a Twitter.

A Bing idén ünnepli elindításának tizedik évfordulóját, amit kezdetben az egyik legnevetségesebb technológiai újításként tartottak számon. Az eredeti elképzelések szerint ez a keresőmotor lett volna a Google kihívója.

Steve Ballmer, a Microsoft akkori vezérigazgatója egy technológiai konferencián „BINGGGG!” felkiáltással kezdte az átalakított keresőszolgáltatás bemutatását. A Microsoft marketinganyagaiban a Bing „döntési motorként” szerepelt, azaz elvileg a Google lett volna a virtuális világban az az eszköz, aminek a segítségével az emberek rákereshetnek dolgokra, de a Bing lett volna hivatott arra, hogy a felhasználók döntési helyzetben segítségül hívják.

A Microsoft napjainkban 7.5 milliárd dollár éves bevételre tesz szert a webes keresések közé ékelt hirdetésekből, ami tulajdonképpen jelentéktelen összeg ahhoz képest, amit a Google az elmúlt 12 hónapban elért: náluk 120 milliárd dollár folyt be a hirdetéseladásokból. Ugyanakkor mégis nagyobb összeg, mint amit a szintén Microsoft érdekeltségű Linked In termel vagy amit a Surface eszközök értékesítése hoz.

Joggal vetődik fel a kérdés, hogy mi lehet a nevetséges próbálkozásként útjára induló Bing sikerének titka, ami ma már a második legnagyobb keresőmotor a virtuális világban. A Bing kevésbé feltűnő, kevésbé hivalkodó mint a riválisa, és kevésbé hajlamos a pragmatizmus javára a pillanatnyi szélirányok miatti ingadozásra.  A Microsoft az utóbbi néhány évben reklámtevékenységeinek egy nagy szeletét kiszervezte, a Binget pedig ott hasznosította, ahol a Google nem volt sikeres, és ahol  azt ellenőrzése alatt tarthatta. A legfontosabb intézkedésként a Microsoft a Binget tette meg elsődleges keresőfelületté azok számára, akik Windows számítógépeket és Office szoftvert használnak.

A comScore kutató cég szerint habár a Microsoft adja az amerikai asztali számítógépeken elvégzett internetes keresések ¼-ét, az Egyesült Államokon kívüli piaci részesedése ennél sokkal kisebb, az okostelefonokon pedig szinte nemlétező.

A Microsoftnak idén sikerült tető alá hoznia egy sokat ígérő üzletet, aminek a lényege, hogy hozzá kerültek a Yahoo, AOL és egyéb a Verizon Communications Inc.-hez tartozó keresések és a keresésekhez kapcsolódó reklámok. Habár ezek nem az internet legfényűzőbb részei, mégis jelentős forgalmat generálnak, hiszen a rengetegen keresnek futócipőket vagy éppen fogorvost a közelükben. Ez az üzlet hasznos a Bingnek is, és növeli a Microsoft reklámbevételeit.

A Bing csendes sikerével kapcsolatban azonban továbbra is kérdéses, hogyan tud ez a keresőmotor beilleszkedni egy olyan vállalat üzletpolitikájába, amely egyre inkább a szoftverértékesítést és a felhő alapú szolgáltatásokat helyezi a középpontba.

A Microsoft idén áprilisban a statisztikai adatainak publikálása során kiemelte, hogy a webes keresések közé ékelt hirdetésekből befolyó bevételei (nem beleértve azt az összeget, amit a Microsoft azon partnereinek fizet ki, akik a kereséseket közvetlenül a Binghez irányítják) 12 százalékkal emelkedtek az előző évihez képest. A Google hirdetési vállalkozásnál ez a növekedési ütem 17 százalékos volt.

A Bing mindenesetre két lábbal áll a földön, és még ha az eredeti terv nem is jött össze (nem tudták megszorongatni a Google-t), a Microsoft a keresőszolgáltatás üzemeltetése révén megtanulta, hogyan lehet hatalmas mennyiségű adatokat begyűjteni, ami a jövőben, például a Cortana virtuális asszisztens fejlesztéseinél is jól jön majd.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Bloomberg ; szemlézte: Pallos Judit

Felkapott hírek

Friss hírek

Elstartolt az S BLOCK blokklánc technológia

A nemzetközi elismertségnek örvendő 2019. évi blokklánc-technológiai konferencia, a WBF (World Blockchain Forum) Singapore Technology Conference június 22-én került megrendezésre Szingapúrban, a Marina Bay Sands szállodában. A konferencián most első alkalommal bemutatkozott annak társházigazdája, az S BLOCK, és tájékoztatta a résztvevőket küldetéséről, mely így hangzik: "Unleash your digital assets" ("Engedd szabadjára a digitális eszközeidben rejlő erőt").

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás