Vámháború: Kína csak látszólagos gesztust tett az USA felé

A Bloomberg hírügynökség bennfentes forrásokra hivatkozva arról számolt be a napokban, hogy Kína a jelenlegi 40 százalékról 15 százalékra viszi le az Egyesült Államokban gyártott autókra vonatkozó vámtarifát. Érdemes azonban megvizsgálni ennek a miértjét.

Először is, a kínai kormánynak már a kereskedelmi háború kibontakozását megelőzően is voltak ilyen szándékai, hiszen idén tavasszal bejelentette, hogy az addigi 20-25 százalékról 15 százalékra csökkenti a személygépkocsik importvámját, és 8-25 százalékról egységesen 6 százalékra az autóalkatrészek vámtételét. Ezután jött a hideg zuhany, amikor – a hasonló amerikai lépésekre válaszul – 40 százalékra emelte az amerikai autók behozatali vámját.

Bár úgy tűnhet, hogy Kínát fájdalmasan érintheti az autóiparban (is) dúló vámháború, az USA-ból érkező import alig teszi ki a kínai autópiac 5 százalékát, ami a világon a legnagyobb. A legtöbb autógyártó ugyanis Kínában a kínaiaknak termel.

Kína ráadásul akár még jól is járhat azáltal, hogy „beadta a derekát”. Lévén az eladások a kínai autópiac legtöbb szegmenségben csökkennek, az alacsonyabb vámtarifákból származó kis haszon ellensúlyozhatja a gyengülő gazdasági kilátásokat. Ezen a ponton pedig nagyon fontos momentum, hogy az autógyártóknak kétségkívül szükségük van Kínára: globálisan nézve az itteni árak továbbra is csábítóak, és még ha fokozódik is az árnyomás, hol máshol érhetne el például a Cadillac rekordeladást?

Emellett az elektromos autók értékesítése továbbra is gyorsan növekszik, és Kína valószínűleg örömmel alkalmaz újabb és újabb technológiákat e téren, melyeket az Egyesült Államok viszont egyre inkább vonakodik támogatni. Itt egyedül a hosszú játék számít, annak ellenére, hogy a high-tech háború egyre mélyül és folytatódik – a Huawei Kanadában letartóztatott pénzügyi igazgatójának nagy port kavart ügyével.

Hogy „elhallgattassák”, Peking „odadobott egy csontot” Donald Trump amerikai elnöknek, amit elkönyvelhet győzelemnek, és amiről ódákat zenghet a Twitteren, ez azonban nem jelent igazi gazdasági győzelmet. És ebben rejlik a kínai üzlet művészete.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Bloomberg / Kitekintő

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »