Augusztusban sem ússza meg a sztrájkot a Ryanair

Sztrájkot helyezett kilátásba hétfőn a Ryanair ír légitársaság németországi pilótáinak érdekeit képviselő szakszervezet (Vereinigung Cockpit – VC), a diszkont légitársaságnál augusztus második hetétől lehet ismét munkabeszüntetés.

A VC közleménye szerint a pilóták 96 százaléka szavazott a szakszervezeti belső szavazáson arra, hogy sztrájkkal követeljenek a piaci viszonyoknak megfelelő fizetést és munkakörülményeket.

A szakszervezet augusztus 6-ig haladékot ad a munkaadónak egy „tárgyalásra méltó ajánlat megtételére”, és ha nem sikerül megállapodni, az utasokra tekintettel a sztrájkot a kezdete előtt legkevesebb 24 órával bejelentik – áll a közleményben, amely szerint augusztus 8-án tájékoztatják a nyilvánosságot arról, hogy mit tesznek követeléseik érvényesítéséért.

A VC szerint a munkaadói oldal a tárgyalások januári kezdete óta „időhúzásra játszik”, és ha a szakszervezeti szavazás eredményét sem veszi komolyan, elkerülhetetlen lesz a sztrájk.

A Ryanair annak ellenére, hogy immár elismeri a szakszervezeteket, továbbra is meglehetősen ellenségesen áll azokhoz, akik sztrájkba fognak. A múlt heti sztrájkra válaszul például bejelentette, hogy a dublini bázis csökkentése miatt 100 pilóta és további 200 fős személyzet kockáztatja az állását. Aki „jól viselkedik”, azt könnyen áthelyezik a bővülő lengyel bázisra, a többiektől viszont megválhatnak.

A Ryanairnél legutóbb az előző héten volt nagyszabású, több országra kiterjedő munkabeszüntetés. Az írországi pilóták, valamint a spanyol, a portugál, az olasz és a belga fedélzeti személyzet sztrájkja miatt több száz járatot töröltek.

  • Kapcsolódó cikkeink:

A pilóták és a repülőszemélyzet sztrájkjain túl a Ryanairnek – más európai légitársaságokkal együtt – a francia légiforgalmi irányítókkal is gondjuk akad idén.

A franciaországi forgalomirányítók az Emmanuel Macron vezette kormány munkaügyi reformjai és a jelentős elbocsátások miatt függesztik fel sorozatosan a munkavégzést. Múlt hónapban a francia szenátus megerősítette, hogy Franciaország felelős az európai járatkésések 33 százalékáért.

Forrás: MTI / Reuters / Kitekintő

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »